Τρίτη 17 Ιανουαρίου 2017

Τα ψηφιακά κόμικς στην εκπαίδευση

Σεμινάριο: Τα ψηφιακά κόμικς στην εκπαίδευση
Εισηγητής: Γεώργιος Σπυρόπουλος, Εκπαιδευτικός, MSc Διδακτική της Τεχνολογίας & Ψηφιακά Συστήματα
Πληροφορίες: http://www.aie.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=2417%3A2010-11-02-09-53-06&catid=125%3A2010-10-25-13-28-19&Itemid=478
Κυριακή, 29 Ιανουαρίου στις 11 π.μ. - 3 μ.μ.
ΑΝΟΙΚΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ  Αβέρωφ 18, Περισσός, 14232 Νέα Ιωνία Αττικής
Τα τελευταία χρόνια η διεθνής βιβλιογραφία έχει στρέψει το ενδιαφέρον της στην αξιοποίηση των κόμικς ως υποστηρικτικό εργαλείο για τη μάθηση. Τα τεχνολογικά υποστηριζόμενα μαθησιακά εργαλεία (computer-supported learning tools) δείχνουν να μεταμορφώνουν τους μαθητές από παθητικούς δέκτες πληροφοριών σε ενεργούς δημιουργούς κοινωνικά διαμοιραζόμενης γνώσης και τους εκπαιδευτικούς από παρόχους δεδομένων σε καθοδηγητές που υποβοηθούν τους μαθητές στην προσπάθειά τους να κατασκευάσουν μόνοι τους τη γνώση (Antonietti & Colombo, 2008).
Τα κόμικς αποτελούν μια παγκόσμια κατανοητή γλώσσα που προκαλεί τις αισθήσεις και μετατρέπει το αφηρημένο σε συγκεκριμένο, διεγείροντας τη φαντασία ιδιαίτερα των νέων (Burton, 1955). Τα ψηφιακά κόμικς έρχονται να προσθέσουν στο κείμενο και την εικόνα, βίντεο και ήχο, κίνηση, υπερσυνδέσμους και διαδραστικότητα, εγείροντας μια νέα εκπαιδευτική πρόκληση λόγω της πολυμεσικής φύσης τους. Παράλληλα, αξιοποιούν τα δυνατά σημεία των τεχνολογιών της πληροφορικής και του διαδικτύου, προσφέροντας τη δυνατότητα πρόσβασης σε πληθώρα πληροφοριών. Η αξιοποίηση των ψηφιακών κόμικς από τους μαθητές στη σχολική τάξη θα τους οδηγήσει στην αναζήτηση και την ανάλυση δεδομένων, στην εμβάθυνση σε κάποιο ζήτημα, στην επικοινωνία και τη συνεργασία με τους συμμαθητές και στην απόκτηση πολλαπλών γραμματισμών (Vassilikopoulou, Boloudakis, & Retalis, 2007).

ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Το συγκεκριμένο σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές αντίστοιχων τμημάτων, που ενδιαφέρονται να ανακαλύψουν καινοτόμες, δημιουργικές και βιωματικές μεθόδους μετάδοσης της γνώσης. Η παρακολούθηση του προγράμματος δεν προϋποθέτει προηγούμενη εμπειρία σε παρόμοια ψηφιακά εργαλεία, παρά μόνο βασικές δεξιότητες στη χρήση υπολογιστών.

Θεματικοί άξονες του σεμιναρίου
1. Το διδακτικό και παιδαγωγικό πλαίσιο των ψηφιακών comics στην εκπαίδευση
2. Χρήση των ψηφιακών comics σε εκπαιδευτικές διαθεματικές δραστηριότητες
3. Πλεονεκτήματα των comics
4. Ψηφιακά Εργαλεία Δημιουργίας Comic
Pixton
ToonDoo
Comic Strip Creator
Storyboard That

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΙ ΠΑΜΕ ΠΡΙΜΑ… της Μαρίνας Σωτηροπούλου

  ΚΑΙ ΠΑΜΕ ΠΡΙΜΑ… της Μαρίνας Σωτηροπούλου / Νέο έργο Μια επίκαιρη κωμωδία για την παρακμή της πολιτικής αλλά και της κοινωνίας ΠΡΕΜΙΕΡΑ Σάβ...