Μία μουσική σπουδή πάνω στην Αντιγόνη του Σοφοκλή, αλλά και τον ρόλο της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας σαν εργαστήρι παρατήρησης και μετάλλαξης της ανθρώπινης συνείδησης μέσα στους αιώνες.
Το πως αντιμετωπίζει κανείς τον χρόνο που του δίνεται, το πως επιλέγει να πράξει ο κάθε ήρωας, έχοντας κατά νου όχι μόνο το πέρασμα από αυτή τη ζωή αλλά και τη συνέχεια της, τον χρόνο μετά, αποτελεί το κύριο θέμα κάθε αρχαίας τραγωδίας.
Η Αντιγόνη είναι ένα από τους κρίκους της αλυσίδας που επιμένει πως οι αόρατοι νόμοι είναι πιο σημαντικοί από τον νόμο των ανθρώπων. Πως ο χρόνος δεν είναι μόνο αυτός που αντιλαμβανόμαστε καθημερινά. Πως υπάρχει ένας χρόνος ‘‘μετά‘‘, εκεί όπου όσοι έχουν ήδη φύγει μας περιμένουν. Κι επειδή προαισθάνεται αυτό το ‘‘μετά‘‘ είναι έτοιμη να θυσιάσει τον επίγειο χρόνο της ζωής της, προκειμένου να ζήσει παντοτινά ενωμένη μ’ αυτούς που αγαπά.
Η θυσία της είναι ένας σταθμός ως προς τον ίδιο τον ορισμό του τραγικού ήρωα.
Οριοθετεί το πέρασμα από την ανθρώπινη βιογραφία στη βιογραφία του θεού – ανθρώπου, του Χριστού, που θυσιάζεται για όλους, όχι μόνο για τους δικούς του.
Οριοθετεί το πέρασμα από την ανθρώπινη βιογραφία στη βιογραφία του θεού – ανθρώπου, του Χριστού, που θυσιάζεται για όλους, όχι μόνο για τους δικούς του.
Πως φτάνει όμως ένας άνθρωπος να αποκτήσει μία τέτοια εσωτερική στάση;
Πως μπορεί ένα νέο κορίτσι να βρει χαρά σε μία τόσο ακραία πράξη;
Πως μπορεί κανείς να αποκτήσει μια τόσο δυνατή σχέση με τον αόρατο κόσμο ώστε να περιφρονεί την επιβράβευση από τους ζωντανούς και να την περιμένει από τους πεθαμένους; Και σε ποιο χρόνο;
Και τι σημαίνουν όλα αυτά για τον σύγχρονο άνθρωπο ο οποίος ολοένα και περισσότερο υποκύπτει στον τρόπο ζωής που του υπαγορεύουν τα social media;
Πως μπορεί ένα νέο κορίτσι να βρει χαρά σε μία τόσο ακραία πράξη;
Πως μπορεί κανείς να αποκτήσει μια τόσο δυνατή σχέση με τον αόρατο κόσμο ώστε να περιφρονεί την επιβράβευση από τους ζωντανούς και να την περιμένει από τους πεθαμένους; Και σε ποιο χρόνο;
Και τι σημαίνουν όλα αυτά για τον σύγχρονο άνθρωπο ο οποίος ολοένα και περισσότερο υποκύπτει στον τρόπο ζωής που του υπαγορεύουν τα social media;
Ποιος θα μπορούσε να περιφρονήσει την βραχυπρόθεσμη επιβράβευση ενός like για να επιλέξει μία δύσκολη, μαρτυρική, σχεδόν ακατόρθωτη πορεία προς μία αβέβαιη επιβράβευση, σ’ έναν αόριστο μετά - χρόνο;
Και γιατί να το κάνει; Το ήθος – έθος, οι αξίες και οι συνήθεις που όριζαν την Αντιγόνη δεν ορίζουν τον σύγχρονο άνθρωπο.
Και γιατί να το κάνει; Το ήθος – έθος, οι αξίες και οι συνήθεις που όριζαν την Αντιγόνη δεν ορίζουν τον σύγχρονο άνθρωπο.
Όλες αυτές οι διαπιστώσεις και τα ερωτήματα που αντηχούν μέσα από την Αντιγόνη, την Ηλέκτρα, αλλά και κάθε τραγωδία του Σοφοκλή, θα ακουστούν σαν ένας ζωντανός διάλογος με το αρχαίο κείμενο. Η μουσική οδηγεί τη δραματουργία. Ηθοποιοί, μουσικοί και η βυζαντινή χορωδία, ζωντανεύουν την ιστορία της Αντιγόνης ώστε να λειτουργήσει σαν καθρέφτης για τον θεατή και για τον καθένα από εμάς.
Συντελεστές:
Ηθοποιοί: Ελένη Φίλιππα, Ελένη Ποζατζίδου, Ευαγγελή Φίλη, Σοφήλια Τσορτέκη, Φένια Παπαδόδημα, Ελεάννα Αλαβάνου, Μελισσάνθη Μαυρίδου, Μιχάλης Κουτσκουδής, Μανώλης Αφολάνιο, Νίκος Χαλδαιάκης
Μουσικοί: Παναγιώτης Κωστόπουλος, Φένια Παπαδόδημα, Βυζαντινή χορωδία ‘’Οι Μαϊστορες’’ μουσική διεύθυνση Αχιλλέας Χαλδαιάκης
Χορός: Μαθητές της δραματικής σχολής ‘’ Αρχή‘‘ της Νέλλης Καρά
Φωτισμοί: Στέβη Κουτσοθανάση
Μουσική / σκηνοθεσία/ δραματουργία: Φένια Παπαδόδημα
Μουσική / σκηνοθεσία/ δραματουργία: Φένια Παπαδόδημα
***
Όλες οι εκδηλώσεις του φεστιβάλ είναι με ελεύθερη είσοδο. Λόγω των μέτρων προστασίας από την εξάπλωση του covid 19, είναι απαραίτητη η έκδοση δελτίων εισόδου, τα οποία μπορείτε να τα προμηθευτείτε στο www.elaionasfestival.com (Αρχική σελίδα/Δελτία Εισόδου)
Όλες οι εκδηλώσεις του φεστιβάλ είναι με ελεύθερη είσοδο. Λόγω των μέτρων προστασίας από την εξάπλωση του covid 19, είναι απαραίτητη η έκδοση δελτίων εισόδου, τα οποία μπορείτε να τα προμηθευτείτε στο www.elaionasfestival.com (Αρχική σελίδα/Δελτία Εισόδου)
Πρώην Βιομηχανικό πάρκο ΠΛΥΦΑ
FRIDAY, JULY 30, 2021 AT 9 PM UTC+03 – 10 PM UTC+03
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου