Η θεατρική ομάδα "Συντεταγμένοι" παρουσιάζει:
"Όλο σπίτι κρεββάτι κι εκκλησία" των Ντάριο Φο και Φράνκα Ράμε.
-Μία εξαντλημένη εργαζόμενη σύζυγος και μωρομάνα στα πρόθυρα νευρικής κρίσης, στο «Πρωινό ξύπνημα»
-Μια μεσήλικη γυναίκα που παρατάει το σπίτι και τον άντρα της για έναν ελευθεριακό τρόπο ζωής, αρχικά ακολουθώντας τα ίχνη του γιου της και μετά από επιλογή... στη «Μαμά φρικιό»
-Μια γυναίκα απροσδιορίστου ηλικίας που μιλάει εξ ονόματος όλων των γυναικών οι οποίες έχουν υποστεί τις, αναπόφευκτα, κακοποιητικές σχέσεις που αναπτύσσονται ανάμεσα στα ζευγάρια μιας πατριαρχικής κοινωνίας, στο «Η γυναίκα δεν είναι φλιπεράκι»
Αυτές είναι τρεις από τις γυναίκες, που με τον κωμικό, έως και σουρρεαλιστικά ξεκαρδιστικό, τρόπο των Ντάριο Φο και Φράνκα Ράμε, καταγγέλουν την πατριαρχία και τον καπιταλισμό ως τα δύο αντιδιαμετρικά σημεία ενός φαύλου κύκλου, απ’ τον οποίο προσπαθούν ν’ αποδράσουν, καταστρέφοντάς τον για πάντα, όπως, άλλωστε, όλες οι ηρωίδες της συλλογής θεατρικών μονοπράκτων «Όλο σπίτι κρεββάτι κι εκκλησία».
Τρεις ηρωίδες που στο πρόσωπό τους αναγνωρίζουμε, λίγο-πολύ, τον εαυτό μας όλες οι γυναίκες.
Τρία κωμικά μονόπρακτα για τη γυναικεία χειραφέτηση, που -όπως όλα, ανεξαιρέτως, τα έργα της συλλογής αυτής-, καθιστούν σαφές ότι οι έμφυλες διεκδικήσεις, όχι μόνο δεν μπορούν να είναι αποτελεσματικές μέσα στο καπιταλιστικό σύστημα, αλλά αντιθέτως, κάτω από μία επίφαση ισότητας και απελευθέρωσης, είναι πιθανό ακόμα και να εγκλωβίσουν χειρότερα τις γυναίκες.
Έργα αντισεξιστικά, αντιεξουσιαστικά, αντικαπιταλιστικά.
Βαθιά πολιτικά μέσα από το καταλυτικό τους χιούμορ και, δυστυχώς, ακόμα (50, σχεδόν, χρόνια από τη συγγραφή τους) επίκαιρα...
-Μία εξαντλημένη εργαζόμενη σύζυγος και μωρομάνα στα πρόθυρα νευρικής κρίσης, στο «Πρωινό ξύπνημα»
-Μια μεσήλικη γυναίκα που παρατάει το σπίτι και τον άντρα της για έναν ελευθεριακό τρόπο ζωής, αρχικά ακολουθώντας τα ίχνη του γιου της και μετά από επιλογή... στη «Μαμά φρικιό»
-Μια γυναίκα απροσδιορίστου ηλικίας που μιλάει εξ ονόματος όλων των γυναικών οι οποίες έχουν υποστεί τις, αναπόφευκτα, κακοποιητικές σχέσεις που αναπτύσσονται ανάμεσα στα ζευγάρια μιας πατριαρχικής κοινωνίας, στο «Η γυναίκα δεν είναι φλιπεράκι»
Αυτές είναι τρεις από τις γυναίκες, που με τον κωμικό, έως και σουρρεαλιστικά ξεκαρδιστικό, τρόπο των Ντάριο Φο και Φράνκα Ράμε, καταγγέλουν την πατριαρχία και τον καπιταλισμό ως τα δύο αντιδιαμετρικά σημεία ενός φαύλου κύκλου, απ’ τον οποίο προσπαθούν ν’ αποδράσουν, καταστρέφοντάς τον για πάντα, όπως, άλλωστε, όλες οι ηρωίδες της συλλογής θεατρικών μονοπράκτων «Όλο σπίτι κρεββάτι κι εκκλησία».
Τρεις ηρωίδες που στο πρόσωπό τους αναγνωρίζουμε, λίγο-πολύ, τον εαυτό μας όλες οι γυναίκες.
Τρία κωμικά μονόπρακτα για τη γυναικεία χειραφέτηση, που -όπως όλα, ανεξαιρέτως, τα έργα της συλλογής αυτής-, καθιστούν σαφές ότι οι έμφυλες διεκδικήσεις, όχι μόνο δεν μπορούν να είναι αποτελεσματικές μέσα στο καπιταλιστικό σύστημα, αλλά αντιθέτως, κάτω από μία επίφαση ισότητας και απελευθέρωσης, είναι πιθανό ακόμα και να εγκλωβίσουν χειρότερα τις γυναίκες.
Έργα αντισεξιστικά, αντιεξουσιαστικά, αντικαπιταλιστικά.
Βαθιά πολιτικά μέσα από το καταλυτικό τους χιούμορ και, δυστυχώς, ακόμα (50, σχεδόν, χρόνια από τη συγγραφή τους) επίκαιρα...
"...Αυτό το έργο παίχτηκε και παίζεται ακόμη σε περισσότερες από 30 χώρες, τόσο σε θέατρα όσο και σε πανεπιστήμια: δυστυχώς, η κατάσταση της γυναίκας είναι παντού η ίδια. Ο απόλυτος πρωταγωνιστής αυτού του θεατρικού έργου με θέμα τη γυναίκα είναι ο άντρας -ή, καλύτερα, το φύλο του! Δεν είναι παρόν με «σάρκα και οστά», αλλά είναι πάντα εδώ, ανάμεσά μας, μεγάλο, τεράστιο, κρέμεται πάνω από τα κεφάλια μας και μας συνθλίβει!...."
Φράνκα Ράμε
Ταυτότητα Παράστασης
Προσαρμογή/διασκευή κειμένου: Τατιάνα Σκανάτοβιτς.
Σκηνοθεσία:Τατιάνα Σκανάτοβιτς.
Φωτισμοί: Βαγγέλης Σαγρής
Σκηνικά: Δημήτρης Νίκας
Βοηθός σκηνοθέτις: Πηνελόπη Μπουρλή
Ερμηνεία: Τατιάνα Σκανάτοβιτς
Παίζει η Ναϊάδα Σαγρή
Σκηνοθεσία:Τατιάνα Σκανάτοβιτς.
Φωτισμοί: Βαγγέλης Σαγρής
Σκηνικά: Δημήτρης Νίκας
Βοηθός σκηνοθέτις: Πηνελόπη Μπουρλή
Ερμηνεία: Τατιάνα Σκανάτοβιτς
Παίζει η Ναϊάδα Σαγρή
Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο Εμπρός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου