Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2024

Cavaliere della Rosa στα αρχεία του Θεατρικού Μουσείου Alla Scala

 Το 1911 η πρώτη σκαλέρα του Cavaliere della Rosa, σε σκηνοθεσία Tullio Serafin, έλαβε μια αντίθετη υποδοχή και το έργο πρέπει να περιμένει τις διπλές εκδόσεις του 1927 και 1928 – στο βάθρο των Ettore Panizza και Richard Strauss – για να λάβει μια καλύτερη και αξίζει υποδοχή.

Μόνο το 1952 το κοινό του Scaligero είχε την ευκαιρία να κρίνει τον Rosenkavalier με το πρωτότυπο βιβλίο του Hofmannsthal, και αποδίδει την επιτυχία του επίσης χάρη στην σκηνοθεσία του Karajan και την πρωταγωνίστρια Elisabeth Schwarzkopf. Ακολούθησε το 1961 μια επανεκκίνηση σκηνοθετημένη από τον Karl Böhm με τους ίδιους Marschallin και Octavian από την Christa Ludwig ενώ το 1976 το έργο σηματοδοτεί το ντεμπούτο του Carlos Kleiber
Μετά τις εκδόσεις του Jeffrey Tate και του Philippe Jordan το 2016 έρχεται από το Σάλτσμπουργκ η παραγωγή του Harry Kupfer σε σκηνοθεσία Ζούμπιν Μέχτα που γυρίζεται φέτος με την ίδια πρωταγωνίστρια την Krassimira Stoyanova και την σκηνοθεσία του Kirill Petrenko, στο ντεμπούτο της στην τρύπα του Θεάτρου μας.
Τα πρωτότυπα σκίτσα και οι αφίσες που αναπαράγονται σε αυτές τις εικόνες φυλάσσονται στο Ιστορικό Καλλιτεχνικό Αρχείο μας και στα αρχεία του Θεατρικού Μουσείου Alla Scala.
Το 1911, η πρεμιέρα του Rosenkavalier La Scala, που διηύθυνε ο Tullio Serafin, έλαβε μια μικτή υποδοχή και η όπερα έπρεπε να περιμένει μέχρι τη διπλή έκδοση του 1927 και 1928 -στο βάθρο Ettore Panizza και Richard Strauss - για να λάβει μια καλύτερη και επάξια υποδοχή.
Δεν ήταν μέχρι το 1952 που το κοινό της Σκάλα είχε την ευκαιρία να κρίνει τον Rosenkavalier με το αρχικό λιμπρέτο του Hofmannsthal, και αποδόθηκε φόρος τιμής στην σκηνοθεσία του Karajan και την πρωταγωνίστρια Elisabeth Schwarzkopf. Το 1961 ακολούθησε μια αναβίωση που διεξήχθη από τον Karl Böhm με τον ίδιο Μαρσάλιν και τον Οκταβιανό της Κρίστα Λούντβιχ, ενώ το 1976 η όπερα ήταν το ντεμπούτο του Carlos Kleiber στη Σκάλα.
Μετά τις εκδόσεις που διεξήχθησαν από τους Jeffrey Tate και Philippe Jordan το 2016 έρχεται η παραγωγή του Harry Kupfer από το Σάλτσμπουργκ, που διευθύνει ο Zubin Mehta, η οποία αναβιώνει φέτος με την ίδια πρωταγωνίστρια Krassimira Stoyanova υπό τη σκυτάλη του Kirill Petrenko, κάνοντας το ντεμπούτο του στο λάκκο του Θεάτρου μας.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΙ ΠΑΜΕ ΠΡΙΜΑ… της Μαρίνας Σωτηροπούλου

  ΚΑΙ ΠΑΜΕ ΠΡΙΜΑ… της Μαρίνας Σωτηροπούλου / Νέο έργο Μια επίκαιρη κωμωδία για την παρακμή της πολιτικής αλλά και της κοινωνίας ΠΡΕΜΙΕΡΑ Σάβ...