Παρασκευή 8 Δεκεμβρίου 2017

Μαρίτα Παπαρίζου και Βανέσσα Καλκάνη, δύο Ντίβες του Baroque στην Συμφωνική Ορχήστρα δήμου Αθηναίων υπό την διεύθυνση του διάσημου μαέστρου Ελευθέριου Καλκάνη

Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου 2017. Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η συναυλία Baroque Extravaganza στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης με άριες των A. Vivaldi και G. F. Handel, από την Συμφωνική Ορχήστρα δήμου Αθηναίων υπό την διεύθυνση του διάσημου μαέστρου, συνθέτη και αρχιμουσικού Ελευθέριου Καλκάνη.
Οι δύο Ντίβες, η μεσόφωνος Μαρίτα Παπαρίζου και η υψίφωνος Βανέσσα Καλκάνη, ξεπέρασαν τον εαυτό τους σε ένα άκρως υπερβολικό τεχνικά πρόγραμμα ακροβατώντας επικίνδυνα σε μια Baroque Extravaganza.
Ελευθέριος Καλκάνης, Βανέσσα Καλκάνη, Μαρίτα Παπαρίζου
Η εκπληκτική μεσόφωνος Μαρίτα Παπαρίζου είναι η σπουδαιότερη ερμηνεύτρια του Μπαρόκ στην Ελλάδα. Η τεχνική της πρωτότυπη, με όλα τα κράματα που απαιτούνται από αυτό το αριστοτεχνικό είδος της μουσικής, δυνατό διάφραγμα, ήχος καστράτο, φωνητικές χρωματικές εναλλαγές, άνετες κολορατούρες, μουσική ακρίβεια, και όλα αυτά βγαίνουν άνετα και φυσικά με μια απλόχερη πληθωρική απλότητα.  
Η υψίφωνος Βανέσσα Καλκάνη μάγεψε με το βελούδινο χρώμα της φωνής και την φανταστική άνεση σε οποιαδήποτε κολορατούρα υπάρχει στην παρτιτούρα. Η μουσικότητα της και η ακρίβεια της ερμηνείας της την κατατάσσουν στις μεγάλες ερμηνεύτριες που έχουμε στον χώρο της ελληνικής όπερας. 
Οι δυο σπουδαίες ερμηνεύτριες μάγεψαν στα εκπληκτικά ντουέτα ντύνοντας με τις φωνές τους που δένουν απόλυτα περίτεχνες παρτιτούρες μουσικής γραφής. 
Μικέτα Παναγιωτοπούλου, Μαρίτα Παπαρίζου
Επισημαίνω ενδεικτικά την άρια της Κλεοπάτρας «Piangerò la sorte mia», από την όπερα “Ιούλιος Καίσαρ'' του George Frideric Handel που η υψίφωνος Βανέσσα Καλκάνη μας συγκλόνισε κυριολεκτικά με την ερμηνεία της, όπως και τις άριες «Agitata infido flatu» από το ορατόριο «Ιουδήθ θριαμβεύουσα» του Αντόνιο Βιβάλντι που η μεσόφωνος Μαρίτα Παπαρίζου μας ταξίδεψε στον πραγματικό κόσμο του μπαρόκ μιας άλλης εποχής, και την άρια του Ρουτζιέρο «Sol da te» από την όπερα Ορλάνδος μαινόμενος (Orlando Furioso) του Αντόνιο Βιβάλντι με τους υπέροχους τόνους κοντράλτο της  Μαρίτας Παπαρίζου και το σόλο φλάουτο της εξαίρετης φλαουτίστας  Μικέτα Παναγιωτοπούλου.     
Η υποδειγματική μουσική διεύθυνση του διακεκριμένου μαέστρου της Συμφωνικής Ορχήστρας του Δήμου Αθηναίων Ελευθέριου Καλκάνη έκανε την συναυλία αυτή να αγγίξει τις αντίστοιχες Ευρωπαϊκές των μεγάλων του μπαρόκ διεθνώς. 
Στις δυο Εισαγωγές από την Σεμέλη του Χαίντελ υπό την αριστοτεχνική μουσική διεύθυνση του Ελευθέριου Καλκάνη οι άξιοι μουσικοί της ορχήστρας μάγεψαν.
Στην συναυλία εκτός από την μεσόφωνο Μαρίτα Παπαρίζου και την υψίφωνο Βανέσσα Καλκάνη συμπράξαν με τη συμμετοχή τους η Κατερίνα Κτώνα (τσέμπαλο) και η Έφη Μηνακούλη (θεόρβη), που μάγεψαν το κοινό σε αυτη την μοναδική μουσική βραδιά.
Οι συνθέτες του 17ου και 18ου αιώνα πειραματίστηκαν με την ανθρώπινη φωνή, αντιμετωπίζοντάς την σαν το απόλυτο μουσικό όργανο και γράφοντας για αυτήν συνθέσεις που αγγίζουν ή και ξεπερνούν τα όριά της. Η εποχή μπαρόκ θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως η πρώτη εποχή που δημιουργείται το "star system". Από τη μια καστράτοι, όπως ο Senesino, ο Caffarelli ή ο Farinelli και από την άλλη γυναικείες φωνές, όπως η Cuzzoni, η Bordoni, η Clive ή η Durastanti, αποθεώνουν το ανθρώπινο όργανο, δημιουργώντας παράλληλα με τις προσωπικές τους ζωές και αντιπαλότητες τα πρώτα μουσικά «είδωλα».
Η συναυλία  εντάσσεται στο πρόγραμμα εκδηλώσεων «Χριστούγεννα στην Αθήνα ‘17-‘18», με το οποίο ο δήμος Αθηναίων μετατρέπει την πόλη στο σκηνικό ενός  χριστουγεννιάτικου παραμυθιού, με πρωταγωνιστές μικρά και μεγάλα παιδιά που θέλουν να ζήσουν τη μαγεία των γιορτών. 
Παναγιώτης Καρούσος, Αγγελική Μακρυωνίτου, Ελευθέριος Καλκάνης, Βανέσσα Καλκάνη
Πρόγραμμα
Α' Μέρος
Μαρίτα Παπαρίζου: Awake Saturnia...Hence, hence Iris hence away, recitativo e aria di Juno, Semele, HWV 58, G.F. Handel
Μαρίτα Παπαρίζου: Agitata infido flatu, aria di Juditha, Juditha triumphans, RV 644, A. Vivaldi
Μαρίτα Παπαρίζου: La, sull'eterna sponda, aria di Mitrena, Motezuma, RV 723, A. Vivaldi
Βανέσσα Καλκάνη: Piangerò la sorte mia, aria di Cleopatra, Giulio Cesare in Egitto, HWV 17, G.F. Handel
Μαρίτα Παπαρίζου: Vivi tiranno aria di Bertarido, Rodelinda HWV 19 G.F Handel
Βανέσσα Καλκάνη, Μαρίτα Παπαρίζου: Son nata a lagrimar, duetto Cornelia e Sesto, Giulio Cesare in Egitto, HWV 17, G.F. Handel
Β' Μέρος
Μαρίτα Παπαρίζου: Venti turbini, aria di Rinaldo, Rinaldo, HWV7, G.F. Handel
Μαρίτα Παπαρίζου: Vorrei vendicarmi, aria di Bradamante, Alcina, HWV 34, G.F. Handel
Βανέσσα Καλκάνη: Tornami a vagheggiar, aria di Morgana, Alcina, HWV 34, G.F. Handel
Μαρίτα Παπαρίζου: Sol da te, aria di Ruggiero, Orlando Furioso, RV 728, A. Vivaldi
Μαρίτα Παπαρίζου, Βανέσσα Καλκάνη: Ama: nell’armi e nell’amar, duetto Deidamia e Ulisse, Deidamia, HWV 42, G.F. Handel
Βανέσσα Καλκάνη: Da tempeste il legno infranto from Giulio Cesare, Handel
Μαρίτα Παπαρίζου: Se lento ancora il fulmine, aria di Zanaida, Argippo, RV 697 A. Vivaldi
Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, αίθουσα «Θέατρο»
Βανέσσα Καλκάνη, Μαρίτα Παπαρίζου




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΙ ΠΑΜΕ ΠΡΙΜΑ… της Μαρίνας Σωτηροπούλου

  ΚΑΙ ΠΑΜΕ ΠΡΙΜΑ… της Μαρίνας Σωτηροπούλου / Νέο έργο Μια επίκαιρη κωμωδία για την παρακμή της πολιτικής αλλά και της κοινωνίας ΠΡΕΜΙΕΡΑ Σάβ...