Κυριακή 17 Οκτωβρίου 2021

Άδουσα Φωνή και Σκηνική Παρουσία

 


ΑΔΟΥΣΑ ΦΩΝΗ ΚΑΙ ΣΚΗΝΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ

Ο τραγουδιστής της όπερας είναι πολυεργαλείο.
Χρειάζεται να έχει μουσικότητα, ωραίο τέμπο, τεχνική, να γνωρίζει πολύ καλά ξένες γλώσσες, να έχει εύρος ρεπερτορίου.
Όμως δεν φτάνει μόνο η φωνή.
Ένας καλός τραγουδιστής, για να είναι ανταγωνίσιμος, χρειάζεται να έχει επίσης άνεση στη σκηνή και εμπιστοσύνη σ’ αυτό που κάνει, για να μπορεί να ερμηνεύει τον εκάστοτε χαρακτήρα.
ΣΤΟΧΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
- Το masterclass "ΑΔΟΥΣΑ ΦΩΝΗ ΚΑΙ ΣΚΗΝΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ" απευθύνεται σε λυρικούς τραγουδιστές.
Στόχος είναι να δοθούν σε κάθε τραγουδιστή εργαλεία βελτίωσης και ανάπτυξης του τραγουδιού και της σκηνικής του παρουσίας.
- Οι συμμετέχοντες θα έρθουν με δύο κομμάτια ο καθένας, διαφορετικού χαρακτήρα. Το ένα θα συνοδεύεται από recitatitvo.
(Τα κομμάτια χρειάζεται να αποσταλούν πριν την έναρξη του σεμιναρίου)
ΜΕΡΕΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
- Tο σεμινάριο θα είναι τριήμερο.
Παρασκευή - Κυριακή 29-31 Οκτωβρίου
ΩΡΕΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
Παρασκευή 3-8μμ (3-5μμ σεμινάριο, 5-6 διάλειμμα, 6-8μμ σεμινάριο)
Σάββατο 11-4μμ (11-1 σεμινάριο, 1-2 διάλειμμα, 2-4μμ σεμινάριο)
Κυριακή 11-3.30 (11-1 Απολογισμός σεμιναρίου, ερωτήσεις, προετοιμασία για την παρουσίαση, 1-2 διάλειμμα,
2-3.30μμ παρουσίαση της δουλειάς των συμμετεχόντων στο σεμινάριο)
Δεκτοί και ακροατές
ΚΟΣΤΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
*Για τους συμμετέχοντες 120 ευρώ (early bird, αν δηλώσουν συμμετοχή μέχρι τις 20. 10)
και 150 ευρώ αν δηλώσουν συμμετoχή μετά τις 20.10)
*Για τους ακροατές 15 ευρώ την ημέρα
ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
Θεοδώρα Μπάκα/ Λυρική Τραγουδίστρια
Μάρθα Τομπουλίδου/ Ηθοποιός
Βιογραφικά Διδασκουσών:
Θεοδώρα Μπάκα
Η Θεοδώρα Μπάκα γεννήθηκε στη Λάρισα. Μελέτησε αρχικά τραγούδι με την Κίτσα Δαμασιώτη στο Δημοτικό Ωδείο Λάρισας ενώ ολοκλήρωσε τις σπουδές της αποφοιτώντας από το τμήμα Όπερας της Ανώτατης Ακαδημίας Μουσικής και Θεάτρου του Ανόβερου (Γερμανία).
Διακρίθηκε στον πανελλήνιο διαγωνισμό τραγουδιού που διοργάνωσε στην Θεσσαλονίκη η καλλιτεχνική εταιρεία ΤΕΧΝΗ (2000) καθώς και στον διαγωνισμό της εταιρείας Χαίντελ στο Γκέτινγκεν της Γερμανίας (2001).
Το ρεπερτόριο της, πλούσιο και πολυδιάστατο εκτείνεται από το μεσαιωνικό και αναγεννησιακό τραγούδι, τη φωνητική μουσική του μπαρόκ, τον Μότσαρτ, το γερμανικό Lied, την όπερα του 19ου και 20ου αιώνα, ως και την σύγχρονη μουσική και το ελληνικό τραγούδι.
Έχει συνεργαστεί με την Εθνική Λυρική Σκηνή, τους Οργανισμούς Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και Θεσ/νίκης, την Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, το θέατρο Sao Carlos της Λισαβώνας, το θέατρο Arriaga στο Μπιλμπάο, τα κρατικά θέατρα Φεράρας, Μόντενα, Πιατσέντσα, Βισπάντεν, Βρέμης, Μπίλεφελντ, το Theater an der Wien, το θέατρο του Champs-Élysées στο Παρίσι, την όπερα του Περμ (Ρωσία) ερμηνεύοντας ρόλους σε λυρικά έργα των Μότσαρτ, Ροσσίνι, Ντονιτσέτι, Ραβέλ, Χαίντελ, Βιβάλντι, Πέρσελ, Ραμώ, Μοντεβέρντι κ.α. καθώς και σε πρώτες παγκόσμιες παρουσιάσεις λυρικών έργων ελλήνων συνθετών όπως Κουμεντάκη, Σελαμσή, Ρωσόπουλου, Κυπουργού.
Έχει εμφανιστεί σε διεθνείς μουσικές διοργανώσεις όπως: Φεστιβάλ Αθηνών, ΔΗΜΗΤΡΙΑ, Händelfestspiele (Γερμανία), “Bayreuth Barock” (Γερμανία), “Boston Early Music Festival” (ΗΠΑ), “Chamber Music of Kansas City” ((ΗΠΑ), “STYRIARTE” (Αυστρία), “Musica e poesia di San Maurizio” (Ιταλία) κ.α.
Έχει συμπράξει με: Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, Καμεράτα Ορχήστρα Φίλων της Μουσικής, Ορχήστρα των Χρωμάτων, Μουσικά Σύνολα ΕΡΤ, Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Θες/νίκης, Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου, Ορχήστρα Πατρών, Φιλαρμονική Ορχήστρα της Βρέμης, Il Complesso Barocco (Alan Curtis), MusicAeterna (Θόδωρος Κουρεντζής) και με μικρότερα μουσικά σύνολα όπως: Latinitas Nostra (Μάρκελλος Χρυσικόπουλος), Ex Silentio (Δημ. Κούντουρας), Atalante (Erin Headley), Contratempo (Βλαδίμηρος Συμεωνίδης), Χρυσέα Φόρμιγξ (Ν. Ξανθούλης), ΕπτάΗχον, ArteFacts κ.α.
Εξίσου δραστήρια στον χώρο της ελληνικής μουσικής έχει συνεργαστεί με πολλούς σύγχρονους έλληνες συνθέτες (Αλ. Μπαλτά, Γ.Ζερβό, Γ.Κουρουπό, Σ.Γυφτάκη, Έφη Μαρκουλάκη, Μ.Γρηγορίου, Γ. Κουμεντάκη, Τ. Ρωσόπουλο, Ηλ.Ανδριόπουλο, Κ. Βήτα κ.α.). Είναι επίσης ιδρυτικό μέλος του τρίο σχήματος ΕΡΑΤΩ.
Απέσπασε εξαιρετικές κριτικές από τον διεθνή τύπο για την συμμετοχή της στην ηχογράφηση της όπερας του G.F.Händel Η Αριάδνη στην Κρήτη (MDG) υπό τον Γιώργο Πέτρου. Συμμετείχε επίσης στην ηχογράφηση των έργων: Tolomeo e Alessandro του D. Scarlatti (ARCHIV) και Giove in Argo- Händel (VIRGIN Classics) υπό την διεύθυνση του Alan Curtis, Orfeo του Β.Κατσούλη, Προσοχή, ο πρίγκηπας λερώνει! του Ν. Κυπουργού καθώς και στην παραγωγή DVD της παράστασης Motezuma του A.Vivaldi από την DYNAMIC. Έχει επίσης ηχογραφήσει ελληνικά παραδοσιακά τραγούδια με την γερμανική εταιρεία Raumklang, έργα για φωνή και κιθάρα με τον γερμανό κιθαρίστα Rainer Scheurenbrand, έργα συνθετών του Μεσαίωνα με το ελληνικό σύνολο Παλαιάς μουσικής Ex Silentio. Το CD με θρήνους συνθετών της Ρώμης του 17ου αι. το οποίο ηχογράφησε με το διεθνές σύνολο Atalante απέσπασε την διάκριση Diapason d’ or (Decembre 2014). Συμμετείχε επίσης στην ηχογράφηση του έργου του Γ. Κουρουπού «Ο κόσμος, ο μικρός, ο μέγας» σε ποίηση Οδυσσέα Ελύτη και στο «Ημερολόγιο μιας γυναίκας» με τους Χάνομαι γιατί ρεμβάζω.
Διδάσκει τραγούδι στο Απολλώνιο Ωδείο (Αθήνα), στο Κέντρο Παλαιάς Μουσικής του Ωδείου Αθηνών και στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Αυτόνομη Σπουδή- ερμηνεία φωνητικής μουσικής στην Παλαιά μουσική» στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.
Μάρθα Τομπουλίδου
Η Μάρθα Τομπουλίδου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη.Σπούδασε Ελληνική Φιλολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο.
Είναι απόφοιτος της Δραματικής Σχολής Αθηνών του Γ. Θεοδοσιάδη.
Συνεργάστηκε με το Εθνικό Θέατρο σε πολλές παραγωγές αρχαίου δράματος: «Μήδεια» - σκηνοθεσία Ν. Χαραλάμπους,«Ηλέκτρα» - σκηνοθεσία Λυδίας Κονιόρδου,«Μήδεια» - σκηνοθεσία Νικαίτης Κοντούρη,
«Ηλέκτρα» - σκηνοθεσία Δ. Μαυρίκιου
στην Επίδαυρο και σε παγκόσμιες περιοδείες.
Με το Ελεύθερο Θέατρο εμφανίστηκε σε σύγχρονο ρεπερτόριο:
«Χορεύοντας στη Λουνάσα»- σκηνοθεσία Γ. Θεοδοσιάδη
«Το κλουβί με τα χελιδόνια»- σκηνοθεσία Γ. Χριστοφιλάκη κ. α
και σε αρχαίο δράμα
«Εκκλησιάζουσες» - σκηνοθεσία Σ. Χατζάκη,«Γυναικών Πάθη»- σκηνοθεσία Στ. Τσακίρη,«Αντιγόνη» - σκηνοθεσία Λ. Τσάγκa κ. α
«IONESCOBLUES» - σκηνοθεσία Σοφίας Φιλιππίδου, κ.α
Συνεργάστηκε με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών «Τρία Μικρά Musicals» - σκηνοθεσία Γ. Καραχισαρίδη,
«Εκεί που δεν ταξίδεψα ποτέ» - σκηνοθεσία Αργύρη Ξάφη,
«Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένας μικρός πρίγκιπας»- σκην. Θ. Μοσχόπουλου, σε δική της θεατρική διασκευή και στίχους τραγουδιών,
«Χριστουγεννιάτικη Ιστορία» σε δική της θεατρική διασκευή και στίχους τραγουδιών,
και με τη Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ
«Περιμένοντας τα Χριστούγεννα» στο Θέατρο Pierce του Αμερικανικού Κολλεγίου.
Εμφανίστηκε στην τηλεόραση,
(The Durrells, Τατουάζ, Τμήμα Ηθών, Ο Πέτρος και τα Κορίτσια του, Δούρειος Ίππος ), στον κινηματογράφο («Ηνίοχος» του Αλέξη Δαμιανού),
σε χοροδράματα
(«Ματωμένος Γάμος»- σκηνοθεσία Ισίδωρου Σιδέρη
και σε πολλά μουσικοθεατρικά αναλόγια
«Το Θέατρο και ο Μάνoς Χατζιδάκις», «Η ποίηση και ο Μίκης Θεοδωράκης», «Προσευχές», «Ραδιοπρόγραμμα»
με τον διεθνή βαρύτονο Τάση Χριστογιαννόπουλο.
Το 2001 κέρδισε την Αμερικάνικη Υποτροφία Fulbright για τη Νέα Υόρκη.
Πήρε μαθήματα υποκριτικής, τραγουδιού και χορού στο HB Studio της Uta Hagen και στο Broadway Dance Center δίπλα σε σπουδαίους δασκάλους
(Austin Peddleton, Carol Rosenfeld κ.α).
Παρακολούθησε σεμινάρια για τον κινηματογράφο με την Ολυμπία Δουκάκη.
Συνεργάστηκε με το Resonance Ensemble,«Time to burn» στο Manhattan Ensemble Theater,
το United Solo Theater Festival,
«Κλυταιμνήστρα ή το Έγκλημα» της Μαργκερίτ Γιουρσενάρ,
το Eclipses Group Theater,
«Agamemnon» στο La Mama,
το Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού,
«Ποιος ανακάλυψε την Αμερική», «Τρωάδες», «Φιλουμένα Μαρτουράνο», «Μαντάμ Σουσού» κ.α,
το Theatron. Inc,
«Χαμογελάστε παρακαλώ», «Ένας γαμπρός για τη Βασούλα»κ.α,
την Ομοσπονδία Ελληνικών Σωματείων ΝΥ,«Χριστουγεννιάτικη Ιστορία», παίζοντας και σκηνοθετώντας.
Υπήρξε καλλιτεχνικός διευθυντής του Θεατρικού Οργανισμού «Ιχνευτές», ραδιοφωνικός παραγωγός στο ραδιόφωνο του Hellas FM,
και αρθρογράφος στην εφημερίδα Greek News της Νέας Υόρκης.
Δίδαξε δύο χρόνια το μάθημα της Υποκριτικής στο πρόγραμμα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής «Οι Νέοι της Όπερας».
Σκηνοθέτησε την τελευταία όπερα του Mozart «Η μεγαλοψυχία του Τίτου» (Θέατρο Τέχνης Κάρολου Κουν- Αθήνα, ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης, Δημοτικό Θέατρο Λαμίας).
Διδάσκει Θεατρική Αγωγή στο Ελληνικό Ωδείο.
Τα έργα της «Το Πέρασμα» και «Αγαπημένο μου ημερολόγιο» παρουσιάστηκαν σε διάφορα φεστιβάλ.

Για περισσότερες πληροφορίες και για να κλείσετε τη θέση σας στο masterclass παρακαλώ τηλεφωνήστε στο
210-8815219 και επισκεφτείτε το site του Ωδείου μας,www.apollonioodeio.com
29 ΟΚΤ ΣΤΙΣ 3 Μ.Μ. – 31 ΟΚΤ ΣΤΙΣ 2 Μ.Μ.
Διάρκεια: 2 ημέρες

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΙ ΠΑΜΕ ΠΡΙΜΑ… της Μαρίνας Σωτηροπούλου

  ΚΑΙ ΠΑΜΕ ΠΡΙΜΑ… της Μαρίνας Σωτηροπούλου / Νέο έργο Μια επίκαιρη κωμωδία για την παρακμή της πολιτικής αλλά και της κοινωνίας ΠΡΕΜΙΕΡΑ Σάβ...