Δυναμικό ξεκίνημα για την «Ερωφίλη» του Γ. Χορτάτση
με τους σπουδαίους ηθοποιούς Γιάννη Νικολαϊδη
και Φωτεινή Φιλοσόφου
Βασίλης Ασημακόπουλος, Φωτεινή Φιλοσόφου |
Ξεκίνησαν δυναμικά την περιοδεία σε όλη την Ελλάδα οι μεγάλοι του Ελληνικού Θεάτρου Γιάννης Νικολαϊδης και Φωτεινή Φιλοσόφου με την «Ερωφίλη» του Γ. Χορτάτση. Η Φωτεινή Φιλοσόφου ως Ερωφίλη είναι μαγευτική.
Η παράσταση έχει μεγάλη επιτυχία και καταχειροκροτήτε εντυπωσιάζοντας το κοινό.
Ο σπουδαίος ηθοποιός Γιάννης Νικολαϊδης στο δραματικό ρόλο του σκληρού Βασιλιά είναι απίθανος. Δείχνει ρεαλιστικά τον εγωισμό της εξουσίας και την προσήλωσή του στις καθιερωμένες αντιλήψεις της εποχής του έργου.
Είναι εκφραστικότατος φέρνοντας τον ρόλο κοντά στην αρχαία τραγωδία. Όμως το μεγαλείο του έγκειται και στην ανακαινιστική σκηνοθετική του αντίληψη, διδάσκοντας και κατευθύνοντας τους ηθοποιούς, και ανεβάζοντας τους στο ύψος του αρχαίου δράματος. Ένας πραγματικά ασύγκριτος του θεάτρου.
Γιάννης Νικολαϊδης, Φωτεινή Φιλοσόφου |
Η ανεπανάληπτη ηθοποιός Φωτεινή Φιλοσόφου είναι μια πιστή Ερωφίλη βγάζοντας όλα τα συναισθήματα της τραγικής ηρωίδας. Την αληθινή αγάπη της για τον γενναίο Πανάρετο, τον σεβασμό για τον πάτερα της, την έλλειψη της μητέρας της.
Η αυτοκτονία της είναι τόσο φυσική σαν μια αγαλλίαση, μια ανακούφιση, και η Φωτεινή Φιλοσόφου φαντάζει ακόμα πιο όμορφη πεθαίνοντας.
Ο Βασίλης Ασημακόπουλος δείχνει όλη την γενναιότητα και την ανδρεία του Πανάρετου, είναι συγκινητικός προσθέτοντας στον ήρωα ένα μεγαλείο.
Ο Γιάννης Τσιώμου στον ρόλο του Καρπόφορου είναι πιστικός και βγάζει όλη την σκηνοθετική μαεστρία του μεγάλου θεατράνθρωπου Γιάννη Νικολαΐδη.
Η Τζένη Οικονόμου στον ρόλο της Χρυσόνομης έχει σωστή υποκριτική τέχνη.
Το έργο «Ερωφίλη» του Χορτάτση μας δίνει κάποιο δίδαγμα που πρέπει να επισημάνουμε και που αξίζει να δει το έργο ο θεατής.
Γιάννης Νικολαϊδης, Τζένη Οικονόμου, Γιάννης Τσιώμου |
Η δύναμη του ιερού έρωτα είναι αμείλικτη. Από την αρχή τής ανθρωπότητας ο άνθρωπος είχε αντιληφθεί αυτή την ανεξέλεγκτη δύναμη και την θεοποίησε.
Στην αρχαία Ελλάδα ήταν η αρχική θεότητα συνυφασμένη με το φως, και ύστερα μεταλλάχθηκε στην Αγάπη, για να δείξει την δύναμη του Θεού.
Όταν αυτή η συμπαντική δύναμη έρθει στον άνθρωπο φέρνει την αληθινή και μεγάλη ευτυχία, αν όμως εμποδιστεί μεγάλο κακό και ανεξέλεγκτη καταστροφή.
Ο λόγος του Χορτάτση είναι κοντά στο παραδοσιακό τραγούδι σε έμμετρο δεκαπεντασύλλαβο άριστα δοσμένος από τον Γιάννη Νικολαϊδη.
Ο «ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΑΙΧΜΗ» παρουσίαζει την θεατρική παράσταση «Ερωφίλη» του Γ. Χορτάτση, γιορτάζοντας φέτος τα 25 χρόνια συνεχούς παρουσίας στο χώρο του θεάτρου.
«ΕΡΩΦΙΛΗ» του Γ. Χορτάτση με τη Φωτεινή Φιλοσόφου
Τους βασικούς ρόλους ερμηνεύουν:
Ερωφίλη: Φωτεινή Φιλοσόφου
Βασιλιάς: Γιάννης Νικολαϊδης
Πανάρετος: Βασίλης Ασημακόπουλος
Καρπόφορος: Γιάννης Τσιώμου
Χρυσόνομη: Τζένη Οικονόμου
Διανομή-Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Γιάννης Νικολαϊδης
Σκηνικά: Μιχάλης Αγγελάκης
Κοστούμια: Όλγα Σχοινά
Μουσική: Ανακρέων Παπαγεωργίου
Φωτισμοί: Στέφανος Κεραμιδάς
Πρόκειται για την πιο άρτια και γνωστή τραγωδία του Γεωργίου Χορτάτση, μια τραγωδία Έρωτα και Θανάτου και θέση ζωής απέναντι στη σκληρή και αυταρχική Εξουσία. Ένας άνδρας και μια γυναίκα, δύο άνθρωποι γεμάτοι πάθος για τη ζωή, ορθώνουν ανάστημα και λένε όχι, φτάνουν και ξεπερνούν τα όρια και τους φραγμούς της σκληρής εξουσίας. Παίρνουν το δρόμο του έρωτα που απελπισμένα τους οδηγεί στο θάνατο. Ο γενναίος Πανάρετος και η Ερωφίλη, αυτή η ηρωίδα του έρωτα και της ζωής, γίνονται παράδειγμα ζωντανό και ο θάνατός τους φάρος που φωτίζει σαν «ήλιος φωτερός», όπως αναφέρει ο Χορτάτσης.
Η «Ερωφίλη» του Γεωργίου Χορτάτση είναι μια τραγωδία Έρωτα και Θανάτου, αλλά ταυτόχρονα είναι ένας ύμνος στη Ζωή, ένας ύμνος στον άνθρωπο που αγωνίζεται για μια ζωή πιο βαθειά και πιο ουσιαστική. Άλλωστε δεν ερωτευόμαστε κάτι εντελώς συγκεκριμένα, αλλά τις στιγμές, την ατμόσφαιρα και την αύρα που εκπέμπει η ιδέα του άλλου φίλου.
Η φίλη της καρδιάς και της ψυχής, της άγουρης νιότης που ακόμα και με το θάνατό της υπερασπίζεται την επιλογή της να ζήσει ελεύθερη…
Ακόμα και σήμερα υπάρχουν τέτοια κοινωνικά προβλήματα.
Υπάρχει ανάγκη από πολλές «Ερωφίλες»…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου