Τρίτη 3 Απριλίου 2018

Ο υπέροχος Αρχιμουσικός Ελευθέριος Καλκάνης σε μια ανυπέρβλητη Πασχαλινή συναυλία τηs Συμφωνικήs Ορχήστραs του δήμου Αθηναίων

Δευτέρα 2 Απριλίου 2018. Ο Οργανισμός Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας του δήμου Αθηναίων παρουσίασε τη Μεγάλη Δευτέρα στην Τεχνόπολη, τη Συμφωνική Ορχήστρα και τη Χορωδία του δήμου Αθηναίων, στην πασχαλινή συναυλία τους, το μεγάλο θρησκευτικό έργο του Gioachino Rossini (1792-1868), τη Μικρή Επίσημη Λειτουργία.
Επικεφαλής της σπουδαίας αυτής συναυλίας, από τις καλύτερες που έχουν παρουσιαστεί στην Αθήνα σύμφωνα με την επικρατούσα άποψη των παρευρισκομένων, ήταν ο συνθέτης και Αρχιμουσικός κ. Ελευθέριος Καλκάνης.
Τα τέμπι του Αρχιμουσικού, τα πιανίσιμι, τα καθαρά σόλι μοτίβα του έργου, τα κρεσέντι της ορχήστρας με τους αξιολογότατους μουσικούς έδωσαν το θεμητό αποτέλεσμα.
Σύμφωνα με τη γνώμη των παρουσών Πρεσβειρών Αιγύπτου και Καναδά και της Εκπαιδευτικής Ακολούθου που παρακολούθησε το έργο στην Ρωσία στο Θέατρο Μαριίνσκι, ήταν μια παρουσίαση του έργου αξεπέραστη, μια αξιοσημείωτη μουσική στιγμή για τα ελληνικά δρώμενα.  
Ο Rossini έγραψε το υπέροχο αυτό έργο προς το τέλος της ζωής του, το 1863, αρχικά για δύο πιάνα, αρμόνιο και 12 τραγουδιστές και τέσσερα χρόνια αργότερα το ενορχήστρωσε για μεγάλη συμφωνική ορχήστρα, χορωδία και σολίστες.
Ο Rossini αποσύρθηκε πολύ νωρίς από τη συνθετική του δραστηριότητα, μόλις στα 37 του χρόνια και στο απόγειο της δόξας του. Στα 20 χρόνια της συνθετικής του δημιουργίας έγραψε 38 όπερες, 19 θρησκευτικά έργα, κάποια οργανικά έργα όπως επίσης και τραγούδια. Ίσως γι’ αυτό στην τελευταία σελίδα του χειρογράφου της «Μικρής Επίσημης Λειτουργίας» αναφέρει «Αγαπημένε Κύριε, ιδού λοιπόν ολοκληρώθηκε αυτή η φτωχική μικρή λειτουργία. Άραγε έγραψα ένα κομμάτι θρησκευτικής ή μήπως βέβηλης μουσικής; Γεννήθηκα για την κωμική όπερα, όπως ξέρεις καλά. Χωρίς σπουδαία τεχνική, με λίγη καρδιά, αυτό είναι όλο. Ας είσαι ευλογημένος και χάρισέ μου τον παράδεισο».
Η περιγραφή των παθών της Μεγάλης Εβδομάδας του Κυρίου σε αυτό το έργο είναι αξεπέραστη.
Όλοι οι συντελεστές ήταν αξιόλογοι: η υψίφωνος κ. Μαρία Κόκκα, η μεσόφωνος κ. Μαρισία Παπαλεξίου, ο τενόρος κ. Αντώνης Κορωναίος, και ο μπασοβαρύτονος κ. Δημήτρης Κασιούμης.
Η Χορωδία του δήμου Αθηναίων υπό την άριστη διδασκαλία του κ. Σταύρου Μπερή, και στα χέρια του μαέστρου κ. Καλκάνη μας απογείωσε, ειδικά στο acapella solo της καθώς και στην απαράμιλλη ερμηνεία των δυο σημαντικών φουγκών του έργου. Η καθαρότητα των λέξεων του κειμένου ήταν εντυπωσιακή.
Η Αίθουσα Μηχανουργείο στην Τεχνόπολη του δήμου Αθηναίων ήταν κατάμεστη από κόσμο που χειροκροτούσε ασταμάτητα την ορχήστρα, την χορωδία, τους σολίστ, και τον Αρχιμουσικό.
Ευχαριστούμε πολύ τον δήμο Αθηναίων και την διεύθυνση του ΟΠΑΝΔΑ που μας δίνουν την χαρά να παρακολουθούμε τέτοια έργα με τέτοιους συντελεστές αφιλοκερδώς.
Βεβαίως δεν θα ήθελα να παραλείψουμε ότι η τεράστια επιτυχία της ερμηνείας του έργου έγκειται στον Αρχιμουσικό κ. Ελευθέριο Καλκάνη.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΙ ΠΑΜΕ ΠΡΙΜΑ… της Μαρίνας Σωτηροπούλου

  ΚΑΙ ΠΑΜΕ ΠΡΙΜΑ… της Μαρίνας Σωτηροπούλου / Νέο έργο Μια επίκαιρη κωμωδία για την παρακμή της πολιτικής αλλά και της κοινωνίας ΠΡΕΜΙΕΡΑ Σάβ...