Θεσσαλονίκη---Σάββατο 02-02-19: Η Διδακτική της Μυθοπλασίας: Τεχνικές Φιλαναγνωσίας και Δημιουργικής Γραφής
Ενδεικτικά Περιεχόμενα του σεμιναρίου
Τι πληροφορίες μεταφέρουν οι εικόνες και πώς μπορούμε να τις αξιοποιήσουμε για να αναπτύξουμε τον περιγραφικό και αφηγηματικό λόγο των παιδιών, ώστε να τα εμπνεύσουμε να πλάσουν τις δικές τους ιστορίες;
Οι Παραμυθοκάρτες Δημιουργικής Αφήγησης μάς δείχνουν τον τρόπο να επινοήσουμε δικές μας αφηγήσεις με εργαλεία τα επτά βασικά στοιχεία μιας φανταστικής ιστορίας, όπως τα ορίζει ο Βλαντιμίρ Προπ.
Οι κάρτες μάς καθοδηγούν να πλάσουμε τους ήρωες κι έπειτα να τους μπλέξουμε σε περιπέτειες, καθορίζοντας οι ίδιοι την πλοκή και την εξέλιξη της ιστορίας τους. Ο στόχος μας είναι να δούμε πώς οι μαθητές, αξιοποιώντας την πρότερη αναγνωστική εμπειρία τους και τα βιώματά τους, μπορούν να καθοδηγηθούν ώστε να δημιουργήσουν μια δομημένη φανταστική ιστορία, κατανοώντας τα βήματα που χρησιμοποιήθηκαν για τη δημιουργία της. Μια ιστορία που θα έχουν τη χαρά να δουν να παίρνει μορφή μπροστά στα μάτια τους βήμα-βήμα. Πρόκειται για μια διαδικασία που παράλληλα με τη φαντασία καλλιεργεί την κριτική σκέψη και την ενσυναίσθηση και δίνει στον εκπαιδευτικό αρκετά στοιχεία για την ψυχοσύνθεση κάθε παιδιού, τους προβληματισμούς του αλλά και τη δυναμική της ομάδας του. Με βιωματικές δραστηριότητες θα δούμε την ιστορία να ζωντανεύει μέσα από την εικονογράφηση και να γίνεται ένα «κανονικό» βιβλίο, δίνοντάς μας έτσι τη δυνατότητα να κατανοήσουμε και τα στάδια παραγωγής του.
Μέσα από αυτό βιωματικό εργαστήριο τα παιδιά:
κατανοούν πως η φαντασία είναι διαφορετική για τον καθένα από μας και πως η έμπνευση για ένα αριστούργημα μπορεί να είναι απλά και μόνο μια μουντζούρα ή ένα λάθος.
«διαβάζουν» τις εικόνες και αναγνωρίζουν τις πληροφορίες που μεταφέρει καθεμία από αυτές
αποφασίζουν για την πλοκή και την εξέλιξη της ιστορίας τους
Ανταλλάσσουν απόψεις, συζητούν, εκφράζονται ελεύθερα
ενθαρρύνονται να εκφραστούν και δεν φοβούνται να κάνουν λάθος.
Παρουσιάζουν τις ιδέες τους
Συμμετέχουν και συνεργάζονται
Επινοούν λύσεις στα προβλήματα του ήρωα
Αναγνωρίζουν και περιγράφουν τα συναισθήματα των ηρώων
Αποκτούν αυτοπεποίθηση, καθώς όλες οι ιδέες αξιοποιούνται
Αξιολογούν τη στάση των ηρώων και -αν χρειαστεί- τους κριτικάρουν και τους «αλλάζουν»
περνούν από τον προφορικό στον γραπτό λόγο και στη ζωγραφική απεικόνιση/αναπαράσταση της ιστορίας τους.
http://www.aiecollege.gr/2016-09-10-21-06-08/main-menu/321-20-01-4231
ΑΝΟΙΚΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
https://www.facebook.com/events/1984326388302113/
Ενδεικτικά Περιεχόμενα του σεμιναρίου
Τι πληροφορίες μεταφέρουν οι εικόνες και πώς μπορούμε να τις αξιοποιήσουμε για να αναπτύξουμε τον περιγραφικό και αφηγηματικό λόγο των παιδιών, ώστε να τα εμπνεύσουμε να πλάσουν τις δικές τους ιστορίες;
Οι Παραμυθοκάρτες Δημιουργικής Αφήγησης μάς δείχνουν τον τρόπο να επινοήσουμε δικές μας αφηγήσεις με εργαλεία τα επτά βασικά στοιχεία μιας φανταστικής ιστορίας, όπως τα ορίζει ο Βλαντιμίρ Προπ.
Οι κάρτες μάς καθοδηγούν να πλάσουμε τους ήρωες κι έπειτα να τους μπλέξουμε σε περιπέτειες, καθορίζοντας οι ίδιοι την πλοκή και την εξέλιξη της ιστορίας τους. Ο στόχος μας είναι να δούμε πώς οι μαθητές, αξιοποιώντας την πρότερη αναγνωστική εμπειρία τους και τα βιώματά τους, μπορούν να καθοδηγηθούν ώστε να δημιουργήσουν μια δομημένη φανταστική ιστορία, κατανοώντας τα βήματα που χρησιμοποιήθηκαν για τη δημιουργία της. Μια ιστορία που θα έχουν τη χαρά να δουν να παίρνει μορφή μπροστά στα μάτια τους βήμα-βήμα. Πρόκειται για μια διαδικασία που παράλληλα με τη φαντασία καλλιεργεί την κριτική σκέψη και την ενσυναίσθηση και δίνει στον εκπαιδευτικό αρκετά στοιχεία για την ψυχοσύνθεση κάθε παιδιού, τους προβληματισμούς του αλλά και τη δυναμική της ομάδας του. Με βιωματικές δραστηριότητες θα δούμε την ιστορία να ζωντανεύει μέσα από την εικονογράφηση και να γίνεται ένα «κανονικό» βιβλίο, δίνοντάς μας έτσι τη δυνατότητα να κατανοήσουμε και τα στάδια παραγωγής του.
Μέσα από αυτό βιωματικό εργαστήριο τα παιδιά:
κατανοούν πως η φαντασία είναι διαφορετική για τον καθένα από μας και πως η έμπνευση για ένα αριστούργημα μπορεί να είναι απλά και μόνο μια μουντζούρα ή ένα λάθος.
«διαβάζουν» τις εικόνες και αναγνωρίζουν τις πληροφορίες που μεταφέρει καθεμία από αυτές
αποφασίζουν για την πλοκή και την εξέλιξη της ιστορίας τους
Ανταλλάσσουν απόψεις, συζητούν, εκφράζονται ελεύθερα
ενθαρρύνονται να εκφραστούν και δεν φοβούνται να κάνουν λάθος.
Παρουσιάζουν τις ιδέες τους
Συμμετέχουν και συνεργάζονται
Επινοούν λύσεις στα προβλήματα του ήρωα
Αναγνωρίζουν και περιγράφουν τα συναισθήματα των ηρώων
Αποκτούν αυτοπεποίθηση, καθώς όλες οι ιδέες αξιοποιούνται
Αξιολογούν τη στάση των ηρώων και -αν χρειαστεί- τους κριτικάρουν και τους «αλλάζουν»
περνούν από τον προφορικό στον γραπτό λόγο και στη ζωγραφική απεικόνιση/αναπαράσταση της ιστορίας τους.
http://www.aiecollege.gr/2016-09-10-21-06-08/main-menu/321-20-01-4231
ΑΝΟΙΚΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
https://www.facebook.com/events/1984326388302113/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου