Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου 2022

Τέχνη και μουσείο - Δημιουργία και εκπαίδευση


Σεμινάριο εννέα συναντήσεων σχετικά με τον σχεδιασμό και την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων γύρω από την τέχνη.
Το Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη πραγματοποιεί για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το σεμινάριο «Τέχνη και μουσείο – Δημιουργία και εκπαίδευση». Σκοπός του σεμιναρίου είναι να προσφέρει πρακτική γνώση και εξάσκηση καθώς και την απαραίτητη μεθοδολογική προσέγγιση βάσει θεωρητικών μοντέλων, σχετικά με τον σχεδιασμό και την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων σε μουσεία, χώρους τέχνης και άλλες δομές πολιτισμού και εκπαίδευσης.
Μέσω του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες θα αποκτήσουν τα κατάλληλα εργαλεία και κυρίως τα απαραίτητα βιώματα ώστε να είναι σε θέση στη συνέχεια να δημιουργήσουν τις δικές τους εκπαιδευτικές δράσεις, μέσα από τις οποίες παιδιά, νέοι και ενήλικες θα έχουν τη δυνατότητα αφενός να αναπτύξουν μία ουσιαστική σχέση με την τέχνη και αφετέρου να συναντηθούν δημιουργικά με τα εκθέματα, τον εαυτό τους και τους άλλους.
Το σεμινάριο ξεκινά στις 2 Φεβρουαρίου, πραγματοποιείται μέσω zoom και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας, μουσειοπαιδαγωγούς, επιμελητές εκθέσεων, και γενικότερα σε όσους ενδιαφέρονται να γνωρίσουν και να ασκηθούν στη δημιουργική συνάντηση του κοινού με τα έργα τέχνης.
Βασικοί εισηγητές είναι η Κατερίνα Ρογκάκου, ιστορικός, παιδαγωγός πολιτισμού και μουσειοπαιδαγωγός, και ο Παναγιώτης Τσιρίδης, μουσικοπαιδαγωγός και συγγραφέας. Στο σεμινάριο παρεμβαίνουν, από το Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη, η Μαρίνα Μήλιου-Θεοχαράκη, Contemporary Art Curator η Ειρήνη Αλεξανδράκη, Υπεύθυνη Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και η Άννα Πλέσσα, Τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων.
Οι συναντήσεις:
1) Γνωριμία με την ομάδα μέσα από διαδραστικές εφαρμογές εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Μια πρώτη μεθοδολογική προσέγγιση.
2) «Δημιουργώντας σχέση με το έκθεμα»: Θεωρητικό πλαίσιο και φιλοσοφία για τη δημιουργία εκπαιδευτικών προγραμμάτων σχετικά με την τέχνη.
3) «Δημιουργώντας σχέση με το έκθεμα»: Τεχνικές και βιωματικές εφαρμογές στη δημιουργία εκπαιδευτικών προγραμμάτων σχετικά με την τέχνη. Α΄ μέρος
4) «Δημιουργώντας σχέση με το έκθεμα»: Τεχνικές και βιωματικές εφαρμογές στη δημιουργία εκπαιδευτικών προγραμμάτων σχετικά με την τέχνη. Β΄ μέρος
5) Μουσική και εικαστικά. Τεχνικές αξιοποίησης όλων των τεχνών σε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Εργαστήρια σε ομάδες.
6) THF Raw: Ένας διάλογος ανάμεσα στο «μέσα» και το «έξω» του μουσείου. Νέοι επιμελητές αξιοποιούν ασυνήθιστους χώρους για τη δημιουργία σύγχρονων εκθέσεων. Εισηγήτρια: Μαρίνα Μήλιου-Θεοχαράκη, Contemporary Art Curator Ιδρύματος Θεοχαράκη.
7) Παραγωγή, συντονισμός, επικοινωνία, και αξιολόγηση εκπαιδευτικών δράσεων. Εισηγήτριες: Ειρήνη Αλεξανδράκη, Υπεύθυνη Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και Άννα Πλέσσα, Τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Ιδρύματος Θεοχαράκη.
😎 Η αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας και ο σχεδιασμός εκπαιδευτικών προγραμμάτων που πραγματοποιούνται μέσω διαδικτύου.
9) Πρακτική άσκηση: Σχεδιασμός εκπαιδευτικών δράσεων.
Περισσότερες πληροφορίες στο www.thf.gr και στο 2103611206

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ο ΚΗΠΟΣ: Νεφέλη Φασούλη // Αντώνης Απέργης

  Το Σάββατο 18 Μαΐου, η ομάδα του “Κήπου” ενώνεται για μία σπάνια φορά στη σκηνή του Ίλιον plus για να σας παρουσιάσει τα τραγούδια του και...