Σάββατο 3 Αυγούστου 2024

Σπύρος Λούης

 


Ο πρώτος Έλληνας Ολυμπιονίκης της σύγχρονης ιστορίας: Σε ηλικία 23 ετών ο Σπύρος Λούης στέφθηκε χρυσός ολυμπιονίκης, στο αγώνισμα του Μαραθωνίου, στους πρώτους σύγχρονους Ολυμπιακούς Αγώνες, στην Αθήνα, το 1896. Σε συνέντευξη του στα «ΑΘΗΝΑΪΚΑ ΝΕΑ» το 1934 είχε αφηγηθεί για τον μαραθώνιο: «Περνώντας από το Πικέρμι ένας αγωγιάτης μου έδωσε ένα ποτήρι κρασί και ένα αυγό. Αυτά μου έδωσαν και στο Σταυρό ξεπέρασα τον Αμερικανό.

Στην Αγία Παρασκευή πρόφθασα τον φράγκο Λεμιζό, πιο πέρα πρόλαβα τον Αυστριακό. Ύστερα από χίλια μέτρα τον επέρασα. Εις τους Αμπελοκήπους ο χωριανός μου Κορωπιώτης μούδωσε ένα ποτήρι κρασί, κι αυτό μου έδωσε νέες δυνάμεις. Τέλος έφθασα στο στάδιο, όπου τα έχασα από τα ζήτω και τα παλαμάκια του κόσμου. Περίμεναν ο Κωνσταντίνος και ο πρίγκηπας Γεώργιος, που μου φώναζαν: «Τρέξε να κόψης την κλωστή».Μαζί μου, κοντά μου, έτρεχε πολύς κόσμος. Δεν ενθυμούμαι πια πώς έκοψα την κλωστή και πώς βρέθηκα στα χέρια των αθλητών, που με σήκωσαν ψηλά».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Douglas Skelton: «Ο όρμος των καταιγίδων»

  Λεύκη Σαραντινού Η αστυνομική λογοτεχνία θεωρείται ένα από τα πιο δημοφιλή και ευπώλητα λογοτεχνικά είδη στις μέρες μας. Κι ενώ γύρω μας ε...