Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2014

Σκηνοθέτησε με επιτυχία και ερμήνευσε την όπερα «Ολυμπιακή Φλόγα» ο μπάσος Βασίλης Ασημακόπουλος στο Μέγαρο της Παλιάς Βουλής


Ο μπάσος Βασίλης Ασημακόπουλος

Αθήνα. Τετάρτη 29 Ιανουαρίου. Η Εταιρία Ελλήνων Λογοτεχνών και η Ιστορική και Εθνολογική Εταιρεία της Ελλάδος παρουσίασαν με επιτυχία την όπερα «Ολυμπιακή Φλόγα»  του συνθέτη Παναγιώτη Καρούσου στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής.
Η λυρική τραγωδία «Ολυμπιακή Φλόγα» βασισμένη στις «Τραχίνιες» του Σοφοκλή εντυπωσίασε και χειροκροτήθηκε από το εκλεκτό κοινό. Την προσεγμένη καλλιτεχνική επιμέλεια και άριστη σκηνοθεσία είχε ο μπάσος Βασίλης Ασημακόπουλος.
Ο μπάσος Βασίλης Ασημακόπουλος, έδωσε έναν Ηρακλή σκληρό, απρόσωπο, όπως έπρεπε για έναν ήρωα που έχει την στιγμή αυτή ξεφύγει από τα τετριμμένα κοινά ανθρώπινα συναισθήματα, στο αποκορύφωμα της επίγειας δόξας του.
Στον ρόλο της Αλκμήνης η σοπράνο Νάνσυ Παπακωνσταντίνου ήταν λιτή και πιστή στο παίξιμο της με άρτια τεχνική και ωραίο σπίντο φωνητικό χρώμα.
Παρακινεί την Δηιανειρα να στείλει τον Υλλο να μάθει που είναι ο Ηρακλής και έτσι αρχίζει η πλοκή της τραγωδίας. Στο ρόλο της Μακαρίας η σοπράνο-κολορατούρα Βανέσσα Καλκάνη ερμήνευσε σωστά την παρτιτούρα του συνθέτη με μεγάλη φωνητική εμβέλεια και ωραία φωνή. Στο ντουέτο Αλκμήνη και Μακαρία οι φωνές των δυο ερμηνευτριών έδεσαν υπέροχα μέσα στην μουσική. Επίσης η Βανέσσα Καλκάνη έδειξε το θεατρικό της ταλέντο στην δολοφονία της Ιόλης. Στο φινάλε της όπερας έπαιξαν υπέροχα με τον Βασίλη Ασημακόπουλο τα δυο αδέλφια Μακαρία και Υλλος. Ήταν μια συγκλονιστική στιγμή όπου έρχεται ο Υλλος θυμωμένος με την μητέρα τους Δηιάνειρα.
Βανέσσα Καλκάνη, Βασίλης Ασημακόπουλος
Η Βανέσσα Καλκάνη απεγνωσμένα προσπαθεί να συγκράτηση τον αδελφό της που είναι εξοργισμένος. Η σκηνοθετική εργασία του Βασίλη Ασημακόπουλου αλλά και το αποτέλεσμα από την απόδοση των δυο ερμηνευτών ήταν ένα αποκορύφωμα της παράστασης, ίσως ακόμα πιο συγκινητικό και από την αυτοκτονία της Δηιάνειρας, γιατί βλέπεις δυο αγαπημένα αδέλφια που μέσα στην δίνη της ζωής αντιμετωπίζουν μια οικογενειακή τραγωδία για την οποία δεν είναι υπεύθυνα.
Στον πρωταγωνιστικό ρόλο της Δηιάνειρας η σοπράνο Ειρήνη Κώνστα με άρτια φωνητική τεχνική κατάρτιση ερμήνευσε το πάθος της ηρωίδας για τον Ηρακλή, και με μεγάλες φωνητικές εναλλαγές έδειξε το βύθισμα της τραγικής ηρωίδας στα τάρταρα της απελπισίας που την οδηγούν στην αυτοκτονία.
Ο χρησμός που είχε πάρει η Αλκμήνη έλεγε ότι ο Ηρακλής θα θανατωθεί από έναν πεθαμένο. Η Δηιάνειρα και πολύ λογικά πίστεψε ότι ο πεθαμένος ήταν ο Κένταυρος που εκδικήθηκε δίνοντας της το δηλητηριασμένο αίμα του ως ερωτικό φίλτρο. Και όμως αποδεικνύετε ότι ο πεθαμένος δεν ήταν ο Κένταυρος αλλά η ίδια η Δηιάνειρα, διότι όταν έρχεται ο Ηρακλής μισοπεθαμένος η Δηιάνειρα έχει είδη αυτοκτονήσει και ο Ηρακλής πεθαίνει από την δική της πράξη.
Βασίλης Ασημακόπουλος

Στον ρόλο του Υλλου ο Βασίλης Ασημακόπουλος ερμήνευσε με πηγαία μουσικότητα την άρια «Χτες το βράδυ στα σκοτάδια», και ήταν πολύ θεατρικός στην τελευταία σκηνή της αυτοκτονίας της Δηιάνειρας. Ως Υλλος ο μπάσος Βασίλης Ασημακοπουλος ήταν έξοχος, και εδώ πρέπει να επισημάνουμε κάποια αδιάλειπτα στοιχεία. Ο ρόλος του Υλλου είναι ο αντίστοιχος Άμλετ του Σαίξπηρ, η διαφορά των δυο τραγικών, οπό όπου φαίνεται και το μεγαλείο του Σοφοκλή, είναι στην λύση. Ο Σαίξπηρ αφήνει τον Άμλετ μέσα στο ερωτηματικό, ενώ ο Σοφοκλής δίνει την λύση στο τέλος της τραγωδίας. Από όλα τα πρόσωπα των Τραχίνιων, ο Υλλος είναι ο πιο τραγικός, διότι δεν ξέρει τι να κάμει και τι να πιστέψει. Βλέπει την μάνα του να δολοφονεί τον πατέρα του και την μισεί, αλλά με την αυτοκτονία της βλέπει ότι δεν το έκαμε εσκεμμένα και την λυπάται. Ο Υλλος βρίσκεται αντιμέτωπος με ερωτηματικά που μετέπειτα δίνεται η λύση, ζώντας τραγικές οικογενειακές καταστάσεις. 
Ειρήνη Κώνστα, Βασίλης Ασημακόπουλος, Νάνσυ Παπακωνσταντίνου
Είναι ένας ηρωας αγνός και αθώος και παραμένει αλώβητος ως το τέλος.
Ο ρόλος του Υλλου είναι πιο τραγικός από τον Άμλετ, διότι δεν παίρνει μέρος στα γεγονότα για να τον μέμψουμε σε τίποτα ενώ τα ζει και βασανίζεται από αυτά, όχι γιατί δεν έχει την θέληση να το κάμει αλλά γιατί δεν ξέρει τι να κάμει, και ερχόμενες οι λύσεις τον αφήνουν έκπληκτο αλλά αγνό. Από όλα τα πρόσωπα της τραγωδίας ο Υλλος είναι αυτός που μας δημιουργεί το αίσθημα της συμπόνιας περισσότερο.  
Αντί εισαγωγής ερμηνεύτηκε το Πρώτο Μέρος του Κουαρτέτου του Παναγιώτη Καρούσου από την έξοχη Δανάη Κιουπούρογλου στο φλάουτο, τον Τριαντάφυλλο Βαβάτσικο στο βιολί, τον Δημήτρη Σιδερή στο όμποε, και την Μαρία Μαζαράκη στο τσέλο. 
Ειρήνη Κώνστα, Βασίλης Ασημακόπουλος
Η Gulnora Tulyaganova στο πιάνο με τον Δημήτρη Σιδερή στο όμποε ερμήνευσαν υπέροχα την μεταγραφή της άριας «Και τώρα μόνος» του Προμηθέα.
Στην παράσταση μέσα στο εκλεκτό κοινό παραβρέθηκε και τίμησε με την παρουσία του και ο αρχιμουσικός την Συμφωνικής Ορχήστρας της Αθήνας μαέστρος Ελευθέριος Καλκάνης και χειροκρότησε την κόρη του Βανέσσα στην υπέροχη ερμηνεία της.
Ο Παύλος Ναθαναήλ, πρόεδρος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών μίλησε για την συμβολή του συνθέτη Παναγιώτη Καρούσου στην τέχνη και συμπεριέλαβε την παράσταση στις εορταστικές εκδηλώσεις των 80 χρόνων της Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΙ ΠΑΜΕ ΠΡΙΜΑ… της Μαρίνας Σωτηροπούλου

  ΚΑΙ ΠΑΜΕ ΠΡΙΜΑ… της Μαρίνας Σωτηροπούλου / Νέο έργο Μια επίκαιρη κωμωδία για την παρακμή της πολιτικής αλλά και της κοινωνίας ΠΡΕΜΙΕΡΑ Σάβ...