Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2014

Εντυπωσιακή ως Μακαρία η σοπράνο Βανέσσα Καλκάνη στην όπερα «Ολυμπιακή Φλόγα»


Βανέσσα Καλκάνη

Αθήνα. Τετάρτη 29 Ιανουαρίου. Η Εταιρία Ελλήνων Λογοτεχνών και η Ιστορική και Εθνολογική Εταιρεία της Ελλάδος παρουσίασαν με επιτυχία την όπερα «Ολυμπιακή Φλόγα»  του συνθέτη Παναγιώτη Καρούσου στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής.
Η λυρική τραγωδία «Ολυμπιακή Φλόγα» βασισμένη στις «Τραχίνιες» του Σοφοκλή εντυπωσίασε και χειροκροτήθηκε από το εκλεκτό κοινό. Την προσεγμένη καλλιτεχνική επιμέλεια και άριστη σκηνοθεσία είχε ο μπάσος Βασίλης Ασημακόπουλος.
Στο ρόλο της Μακαρίας η σοπράνο-κολορατούρα Βανέσσα Καλκάνη ερμήνευσε σωστά την παρτιτούρα του συνθέτη με μεγάλη φωνητική εμβέλεια και ωραία φωνή. Στο ντουέτο Αλκμήνη και Μακαρία οι φωνές των δυο ερμηνευτριών έδεσαν υπέροχα μέσα στην μουσική. Επίσης η Βανέσσα Καλκάνη έδειξε το θεατρικό της ταλέντο στην δολοφονία της Ιόλης. Στο φινάλε της όπερας έπαιξαν υπέροχα με τον Βασίλη Ασημακόπουλο τα δυο αδέλφια Μακαρια και Υλλος. Ήταν μια συγκλονιστική στιγμή όπου έρχεται ο Υλλος θυμωμένος με την μητέρα τους Δηιάνειρα. Η Βανέσσα Καλκάνη απεγνωσμένα προσπαθεί να συγκράτηση τον αδελφό της που είναι εξοργισμένος. Η σκηνοθετική εργασία του Βασίλη Ασημακόπουλου αλλά και το αποτέλεσμα από την απόδοση των δυο ερμηνευτών ήταν ένα αποκορύφωμα της παράστασης, ίσως ακόμα πιο συγκινητικό και από την αυτοκτονία της Δηιάνειρας, γιατί βλέπεις δυο αγαπημένα αδέλφια που μέσα στην δίνη της ζωής αντιμετωπίζουν μια οικογενειακή τραγωδία για την οποία δεν είναι υπεύθυνα.
Βασίλης Ασημακόπουλος, Βανέσσα Καλκάνη
Η αγνότητα τους μέσα στο δράμα που ζούνε όπως ερμηνεύτηκε ήταν συγκλονιστική.
Η φωνή της Βανέσσας Καλκάνη έχει ζεστό χρώμα και γλυκύτητα που σε συναρπάζει και σε υποβάλει να την προσέξεις. Η μουσικότητα της και η άρτια εκπαίδευση της την καταχωρίζουν στους ολοκληρωμένους από μουσική παιδεία ερμηνευτές.
Στον πρωταγωνιστικό ρόλο της Δηιάνειρας η σοπράνο Ειρήνη Κώνστα, εκφραστικότατη με άρτια φωνητική τεχνική κατάρτιση ερμήνευσε το πάθος της ηρωίδας για τον Ηρακλή, και με μεγάλες φωνητικές εναλλαγές έδειξε το βύθισμα της τραγικής ηρωίδας στα τάρταρα της απελπισίας που την οδηγούν στην αυτοκτονία.
Ο μεγάλος μας τραγικός ποιητής Σοφοκλής, στο πρόσωπο της Δηιάνειρας τοποθετεί όλες τις γυναίκες που αντιμετωπίζουν την απογοήτευση της μοιχείας. Η Δηιάνειρα βλέπει στον Ηρακλή όχι μόνο τον πανανθρώπινο ήρωα αλλά και τον δικό της προσωπικό ήρωα. Από την στιγμή που ο Ηρακλής την έσωσε από τα χέρια του Αχελωου και σκότωσε τον Κένταυρο Νέσσο, ήταν στα μάτια της ο ηρωας της και δέθηκε μαζί του αποκλειστικά για πάντα, δεν μπορούσε να δεχτεί άλλη γυναίκα δίπλα του.
Νάνσυ Παπακωνσταντίνου, Βανέσσας Καλκάνη
Και εδώ έρχεται η ειρωνεία της ζωής που παίζει τα πιο παράξενα παιχνίδια. Ο χρησμός που είχε πάρει η Αλκμήνη έλεγε ότι ο Ηρακλής θα θανατωθεί από έναν πεθαμένο. Η Δηιάνειρα και πολύ λογικά πίστεψε ότι ο πεθαμένος ήταν ο Κένταυρος που εκδικήθηκε δίνοντας της το δηλητηριασμένο αίμα του ως ερωτικό φίλτρο. Και όμως αποδεικνύετε ότι ο πεθαμένος δεν ήταν ο Κένταυρος αλλά η ίδια η Δηιάνειρα, διότι όταν έρχεται ο Ηρακλής μισοπεθαμένος η Δηιάνειρα έχει είδη αυτοκτονήσει και ο Ηρακλής πεθαίνει από την δική της πράξη.
Ο μπάσος Βασίλης Ασημακόπουλος, έδωσε έναν Ηρακλή σκληρό, απρόσωπο, όπως έπρεπε για έναν ήρωα που έχει την στιγμή αυτή ξεφύγει από τα τετριμμένα κοινά ανθρώπινα συναισθήματα, στο αποκορύφωμα της επίγειας δόξας του. Στον ρόλο του Υλλου ο Βασίλης Ασημακόπουλος ερμήνευσε με πηγαία μουσικότητα την άρια «Χτες το βράδυ στα σκοτάδια», και ήταν πολύ θεατρικός στην τελευταία σκηνή της αυτοκτονία της Δηιάνειρας.
Ειρήνη Κώνστα, Νάνσυ Παπακωνσταντίνου, Βανέσσας Καλκάνη
Στον ρόλο της Αλκμήνης η σοπράνο Νάνσυ Παπακωνσταντίνου ήταν λιτή και πιστή στο παίξιμο της με άρτια φωνητική τεχνική και ωραίο φωνητικό χρώμα. Στο ρόλο της Μακαρίας η σοπράνο-κολορατούρα Βανέσσα Καλκάνη ερμήνευσε σωστά την παρτιτούρα του συνθέτη με μεγάλη φωνητική εμβέλεια και ωραία φωνή. Στο ντουέτο Αλκμήνη και Μακαρία οι φωνές των δυο ερμηνευτριών έδεσαν υπέροχα μέσα στην μουσική. Επίσης η Βανέσσα Καλκάνη έδειξε το θεατρικό της ταλέντο στην δολοφονία της Ιόλης.
Αντί εισαγωγής ερμηνεύτηκε το Πρώτο Μέρος του Κουαρτέτου του Παναγιώτη Καρούσου από την έξοχη Δανάη Κιουπούρογλου στο φλάουτο, τον Τριαντάφυλλο Βαβάτσικο στο βιολί, τον Δημήτρη Σιδερή στο όμποε, και την Μαρία Μαζαράκη στο τσέλο. Η Gulnora Tulyaganova στο πιάνο με τον Δημήτρη Σιδερή στο όμποε ερμήνευσαν υπέροχα την μεταγραφή της άριας «Και τώρα μόνος» του Προμηθέα.
Στην παράσταση μέσα στο εκλεκτό κοινό παραβρέθηκε και τίμησε με την παρουσία του και ο αρχιμουσικός την Συμφωνικής Ορχήστρας της Αθήνας μαέστρος Ελευθέριος Καλκάνης και χειροκρότησε την κόρη του Βανέσσα στην υπέροχη ερμηνεία της.
Ο Παύλος Ναθαναήλ, πρόεδρος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών μίλησε για την συμβολή του συνθέτη Παναγιώτη Καρούσου στην τέχνη και συμπεριέλαβε την παράσταση στις εορταστικές εκδηλώσεις των 80 χρόνων της Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΙ ΠΑΜΕ ΠΡΙΜΑ… της Μαρίνας Σωτηροπούλου

  ΚΑΙ ΠΑΜΕ ΠΡΙΜΑ… της Μαρίνας Σωτηροπούλου / Νέο έργο Μια επίκαιρη κωμωδία για την παρακμή της πολιτικής αλλά και της κοινωνίας ΠΡΕΜΙΕΡΑ Σάβ...