Σάββατο 4 Ιανουαρίου 2020

Ζώσα Σκηνή μέσω Butoh

Ζώσα Σκηνή μέσω Butoh.
(Butai via Butoh)

Το Kodo stage σε συνεργασία με τον Χρήστο Βλάσση προσκαλεί για ένα μεγάλης διάρκειας regency με θέμα την Ζώσα Σκηνή.

Σε αυτό το τριήμερο καλεσμένος, με θέμα την αρχιτεκτονική των νέων μέσων θα ειναι ο Δημήτρης Θεοδωρόπουλος,
Studio ellemoog
artificial entity controlled or influenced by a "self aware system" operation, in order to change it or preserve it.
computer processing and direction by new media architect ellemoog ©2017
https://www.facebook.com/272720202847021/videos/615264212287395/

Το εργαστήριο θα πραγματοποιήται μια φορά το μήνα, ένα διήμερο η και τριήμερο προς τελική του εκδοχή.
Στο τελευταίο εργαστήριο θα πραγματοποιηθούν παραστάσεις ανοιχτές στο κοινό.
Ωρες: Σάββατο 15.00-19.00
Κυριακή 16.00-20.30.
Δευτέρα 18.00-21.30

Το Κόστος για το τριήμερα είναι 75e .
Τα μέλη του Kodo θα έχουν μια συνολική έκπτωση 35% .

Ας έρθουμε τώρα σε επαφή με το Butoh.
Ιαπωνικό χοροθέατρο, ξεκίνησε το 1959, με ιδρυτές τους Hijikata Tatsumi και Ohno Kazuo, σαν αντίσταση στο μόνιμο και σταθερό πλαίσιο της Ιαπωνικής κοινωνίας.
Η μορφή του εξελίχτηκε μέσα στον χρόνο και τις ομάδες , με διαφορετικά αισθητικά κριτήρια και προσεγγίσεις .

Θα χρησιμοποιήσουμε σαν μεταφορικό μέσο το Butoh.
Μέρος του εργαστηρίου θα είναι η παραγωγή της ζωντανής μουσικής και η ενδυματολογική προσέγγιση απο επαγγελματίες του χώρου.
Τα κείμενα η οι ήχοι θα παραχθούν μέσα απο τις διαδικασίες του εργαστηρίου.
Ο κύκλος θα ολοκληρωθεί τον Μάιο του 2020.

Λίγα -πολλά λόγια για την φιλοσοφία του εργαστηρίου.

H Έννοια Bu-tai.
Στα Ιαπωνικά Bu σημαίνει χορός και Tai n σκηνή καθώς επίσης και το σώμα .
O Μάστερ Okura του θεάτρου Noh και Kyogen (Ιαπωνικό παραδοσιακό Θέατρο) κάποτε εξήγησε τον όρο Butai και την σχέση ανάμεσα στο σώμα και την σκηνή .
Σε μια πιο ελεύθερη μετάφραση το «σώμα του χορού».
Σύμφωνα με τον Μάστερ Okura το ανθρώπινο σώμα είναι το αίμα της Σκηνής. (του «Χορευόμενου σώματος» χωρίς αυτόν η σκηνή είναι νεκρή).
Κατά μιαν έννοια δεν είναι ο χορευτής που χορεύει αλλά η ίδια η σκηνή.
Ο Περφόρμερ καλείται να καταστήσει την σκηνή σε ένα ζωντανό οργανισμό .
Αυτός είναι ο στόχος και η διερεύνηση του εργαστηριού.
Πως όμως μπορούμε να πλησιάσουμε αυτόν τον στόχο;

Πρώτο Βήμα.
Θα αναπτύξουμε την κατάσταση ηρεμίας για να ανοίξουμε την αντιληπτικοτητα μας και την επίγνωση μας.
Το προσδιοριστικό της επίγνωσης για κάθε άτομο βρίσκετε στην ύπαρξη του σε κατάσταση ηρεμίας.
Σε φυσιολογικές συνθήκες συνειδητότητας το άτομο μπορεί και αντιλαμβάνεται με ακρίβεια ακόμα και έξω από την Σκηνή.
Στα επόμενα βήματα θα διερευνήσουμε πως αυτή η κατάσταση ηρεμίας μπορεί να διατηρήται ακόμα και σε ακραίες έντασεις.
Η συνεχόμενη εργασία πάνω στην αντιληπτικότητα μας έχει σαν αποτέλεσμα να ανοίξουν οι αισθήσεις μας .

Επόμενο βήμα .
Ο Περφόρμερ καλείται να ανακαλύψει την χωρική μήτρα
(σωματικός χάρτης) και να την επαναπροσδιορίση .
Η χωρική μήτρα και η Σκήνη συνδέονται με τις ίδιες αρχές.
Γίνετε πιο κατανοητό αν συνδιάσετε τον εσωτερικό σας χώρο με τον εξωτερικό χώρο της σκηνής. Αλλιως είναι ο χώρος που οι αισθήσεις μας παίρνουν πληροφορίες.

Επόμενο Βήμα
Η συνάντηση και το κτίσμα.
Σε αυτό το στάδιο ξεκινά η συνάντηση με τον ρόλο και η μεταμόρφωση του περφορμέρ.
Θα διερευνήσουμε το «ομιλούν σώμα» μέσα απο τις σωματικές και ενεργειακές διαδικασίες που θα μας φέρουν στην συνάντηση και στο κτίσμα.

Ολοκλήρωση του στόχου .
Butai
Δύο διαφορετικές συνθήκες .
Περφόρμανς μέσα στο ασφαλές περιβάλλον του Stage
Περφόρμανς σε ανοιχτό δημόσιο χώρο.

Σε αυτο το στάδιο πρέπει να τονίσω την σημαντικότητα της ατομικής συνείδησης του χώρου.
Πως μετουσιώνετε ενας ανοιχτός χώρος και πως μετουσιώνετε ένας χώρος με πλαίσιο οπως το Stage?
Ενεργώ στον χώρο και χρόνο, εμπλέκομαι, υπάρχω, σφετερίζομαι, οικειοποιούμαι, ανήκω σαν αντικείμενο του.
Έτσι ο καθένας μας είναι η αιτιότητα της ενέργειας της σκηνής από όποια θέση και αν βρίσκεται η συνειδητότητα του ατόμου γίνεται συνισταμένη του κεντρικού σημείο της σκηνής .
Υπάρχουν πολλά στάδια που θα διερευνήσουμε για να αλλάξουμε την χωρική μας νοημοσύνη, δηλαδη να δημιουργήσουμε την κατάσταση ηρεμίας και να μετουσιονόμαστε σε ‘κάτι άλλο’, να γινόμαστε υποκείμενο της σκηνής και να δημιουργούμε την «ζώσα σκηνή» η αλλοιώς Βutai.

Για το περισσότερες πληροφορίες και συμμετοχή στο regency
inbox Kodo Stage
mob.6977287831

About Artist
Χρήστος Βλάσσης Art Director kodo stage Ιδρυτής Kodo 322

Σπουδές
Θεάτρου 1995-1999 Θέατρο Αλκμήνη υπο τον Άκη Δάβη

Μαθητεία με το Butoh .
Masaki Iwana 1999 -2019
Sumako Koseki 2005-2018
Yumiko Yoshioka 2007
Moeno Wakamatsu 2008-2019.

Master Class
Adolf Saphiro
Μπρέχτ 2018
Τσέχωφ.2017
Joh Tornabene
2016-2017 embodiment
Kurt Kugel 2016 embodiment
Α.Ρέτσος.
1999 Αρχ. Ελ.Τραγωδία
2008 Αρχ. Ελ.Τραγωδία
Γ.Κακλέας
2000 Υψεν- Περ Γκυντ.
Δ.Τσιγκάκος 1997-2001 Μαθητεία βασισμένη στην σωματικότητα του Γκουρτζιεφ.

Έργο
2019 Shades of Being performing by Moeno Παραγωγή
2019 Κτίσμα Butoh performance F.kafka
2019 Ταο N.23 χορογραφία μέσα απο το πλαίσιο του Butai
2018 Eternity theory 005 Butoh performanceBy Moeno Παραγωγή
2018 Interventions Ana Santzez -John Tornaben Παραγωγή
2018 Θραύσματα Μήδειας σκηνοθεσία & χορογραφία.
2017 Οι μαθητές Θυμούνται Φεστιβάλ αφιερωμένο στο Ακη Δαβή. Παραγωγή& Σχεδιασμός
Μετά την Πρόβα .Μπέργκαν Ρόλος Βόγκλερ & Σκηνοθεσία
2016 The flowers of Showa Butoh by Sumako Παραγωγή
2015 Εγκαινία Kodostage Open Butoh jam
2015 Hanjo” Μισίμα σκην.
2014 Βουτσέκ - Hey Joe.Σκην-διδασκαλία
2013-14 Ιδανικός Τόπος Α.Ρέμπω. Σκηνοθεσία Δραματοποιήση
2012 Σύνθεση .. στην Σφενδόνη Butoh Περφόρμανς .
2011 Ημερολόγιο Παρίσι- Βερστεβέντε Ρίλκε Σκην-διδασκαλία
2010 Τσικουσάι Butoh perf.
2010 ,”Η Μοναξιά στους κάμπους με βαμβάκι διδασκ.σκην.
2009 Εναρξη διδασκαλίας θεάτρου & Butoh
2009 Ορεινό πουλί χορογραφία.
2008 Κρέον -Paris -Boris Vied Butoh performance
2007 Αρρώστεια Θανάτου Μ. Ντυράς θέατρο Booze.
1999 Υλικό πολέμου σκηνοθ..Πλ.Καταντζής
1998 Νύχτας αιανεί Τέκνα σκηνοθ..Πλ.Καταντζής

6 ημερομηνίες · 18 Ιαν - 29 Φεβ ·
Kodo stage
Aiolou 45 & karori 23, 10551 Αθήνα

https://www.facebook.com/events/770935263317145/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

«ΝΥΦΕΣ»

  «Είναι άραγε το όνειρο κάθε κοριτσιού να ντυθεί στα λευκά; Είναι ο γάμος ο προορισμός και η πιο σημαντική στιγμή στη ζωή μιας γυναίκας; Κι...