Παρασκευή 21 Μαΐου 2021

ΣΥΜΦΩΝΙΚΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΚΥΠΡΟΥ «ΣΤΟΥΣ ΡΥΘΜΟΥΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΤΑΝΓΚΟ»


 ΣΥΜΦΩΝΙΚΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΚΥΠΡΟΥ

«ΣΤΟΥΣ ΡΥΘΜΟΥΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΤΑΝΓΚΟ»

Λευκωσία: Τετάρτη 2 Ιουνίου 2021

Θέατρο Παλλάς, Πύλη Πάφου, 20:30

Πάφος: Πέμπτη 3 Ιουνίου 2021

Μαρκίδειο Δημοτικό Θέατρο, 20:30

Λεμεσός: Παρασκευή 4 Ιουνίου 2021

Θέατρο Ριάλτο, 20:30

Απολαύστε ένα πρόγραμμα με τους παθιασμένους ρυθμούς του «νέου τάνγκο» (Nuevo tango), του πρωτοποριακού ρεύματος μουσικής τανγκό που δημιούργησε ο Αργεντινός συνθέτης Astor Piazzolla στα μέσα του 20ου αιώνα. Παντρεύοντας στοιχεία από το χώρο της κλασικής μουσικής και της τζαζ με το παραδοσιακό αργεντίνικο τανγκό, μας ταξιδεύει με το έργο του στην καρδιά των πιο έντονων ανθρώπινων συναισθημάτων.

Φέτος κλείνουν 100 χρόνια από τη γέννηση του Αργεντινού συνθέτη τον οποίο θα τιμήσουμε με δύο αντιπροσωπευτικές συνθέσεις του: το εμβληματικό έργο Τέσσερις Εποχές του Μπουένος Άιρες (Estaciones Porteñas) και το μυστηριώδες και νευρώδες Tangazo: Παραλλαγές πάνω στο Mπουένος Άιρες.

Αρχικά γραμμένο για το κουιντέτο του Piazzolla (που φυσικά περιλάμβανε και μπαντονεόν!), τo Estaciones Porteñas θα ακούσετε στη διασκευή του Leonid Desyatnikov για σόλο βιολί και έγχορδα, που περιέχει ψήγματα από τις Τέσσερις Εποχές του Antonio Vivaldi, προσφέροντας έτσι ένα λαμπρό παραλληλισμό των δύο έργων.

Η συναυλία μας παρουσιάζει επίσης και μία παγκόσμια πρεμιέρα. Πρόκειται για το Κοντσέρτο για τρεις κιθάρες του σύγχρονου Αργεντινού συνθέτη/κιθαρίστα Maximo Diego Pujol, ο οποίος εμπνέεται από τον Piazzolla, συνδυάζοντας την παράδοση του παλαιότερου τανγκό με κλασικές φόρμες και στυλ.

Astor Piazzolla: Τέσσερις Εποχές του Μπουένος Άιρες, διασκ.: L. Desyatnikov για σόλο βιολί και έγχορδα

Μáximo Diego Pujol: Κοντσέρτο για τρεις κιθάρες [Παγκόσμια Πρεμιέρα]

Astor Piazzolla: Tangazo: Παραλλαγές πάνω στο Μπουένος Άιρες

Σολίστ: Νίκος Πίττας, βιολί

Cyprus Guitar Trio (Βασίλειος Αβραάμ, Σωκράτης Λεπτός, Γιώργος Χριστοφή)

Μαέστρος: Μίλτος Λογιάδης

Υποστηρικτές: Δήμος Πάφου, Δήμος Λεμεσού, Θέατρο Ριάλτο

Τιμές εισιτηρίων: €12, €7 (18-26 ετών, συνταξιούχοι), €5 (κάτω των 18)

Προπώληση εισιτηρίων:

· Για τις συναυλίες σε Λευκωσία και Πάφο, από την ιστοσελίδα cyso.interticket.com

· Για τη συναυλία στη Λευκωσία, εισιτήρια διατίθενται, επίσης, στο ταμείο του Θεάτρου Παλλάς κάθε Τετάρτη 16:00-19:00.

· Για τη συναυλία στο Θέατρο Ριάλτο, από την ιστοσελίδα rialto.interticket.com - Rialto App και στο ταμείο του θεάτρου Δευ.- Παρ. 10.00-15.00.

· Δεν θα γίνεται προπώληση εισιτηρίων στα ταμεία των θεάτρων τη μέρα της συναυλίας

Θέατρο Παλλάς, Πύλη Πάφου (Γωνία Ρηγαίνης και Αρσινόης, 1010 Λευκωσία, 22 410181)

Μαρκίδειο Δημοτικό Θέατρο (Ανδρέα Γερούδη 27, 8010 Πάφος, 26 222286)

Θέατρο Ριάλτο (Ανδρέα Δρουσιώτη 19, Πλατεία Ηρώων, 3040 Λεμεσός, 77777745)


CYPRUS GUITAR TRIO

Το Cyprus Guitar Trio ιδρύθηκε το 2015 και αποτελείται από τρεις διακεκριμένους κιθαρίστες από την Κύπρο: τον Βασίλειο Αβραάμ, τον Γιώργο Χριστοφή και τον Σωκράτη Λεπτό. Το Τρίο είναι αφιερωμένο στην προώθηση του σημαντικού μα σχετικά ανεξερεύνητου ρεπερτορίου για σύνολο τριών κιθαρών, στη δημιουργία νέων έργων για τον συγκεκριμένο συνδυασμό, καθώς και μεταγραφών υφιστάμενων έργων. Το Cyprus Guitar Trio έχει ήδη συμμετάσχει σε πολλά φεστιβάλ και συναυλίες στην Κύπρο καθώς και στην Ελλάδα όπως: 19ο Πολιτιστικό Φεστιβάλ Πανεπιστημίου Κύπρου, Φεστιβάλ Κλασικής Μουσικής Λάρνακας 2016, 17ο Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου Φάρος στα Κούκλια, Σειρά Συναυλιών Κυπρίων Καλλιτεχνών στο Shoe Factory, Διεθνές Φεστιβάλ Κλασικής Κιθάρας Βόλου 2019 και 7ο Διεθνές Φεστιβάλ Κιθάρας Καρδίτσας (Ελλάδα).

Ο Βασίλειος Αβραάμ σπούδασε στο Κονσερβατόριο Ferenc Liszt της Ουγγαρίας με τον Istvan Adrovicz, στο Εθνικό Κονσερβατόριο του Στρασβούργου με τον Pablo Marquez και στη Μουσική Ακαδημία της Μπρατισλάβα από όπου, με καθηγητή τον Jozef Zsapka, απέκτησε διδακτορικό Artis Doctor στην κλασική κιθάρα. Ο Αβραάμ έχει συμμετάσχει σε πολλά φεστιβάλ μουσικής, μεταξύ άλλων, στο Φεστιβάλ της Άνοιξης του Eger (Ουγγαρία) όπου παρουσιάστηκε επανειλημμένα, Φεστιβάλ Zempléni, Festival of Europe στη Mâcon (Γαλλία), International Music Festival στην Clermont-Ferrand (Γαλλία), 5th Festival des Musiques Rares Musiques Dérangées στη Mâcon (Γαλλία), Πολιτιστικό Φεστιβάλ Πανεπιστήμιου Κύπρου, Φεστιβάλ Κλασικής Μουσικής Λάρνακας. Έχει παρουσιαστεί με τη Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου, με την χορωδία Cantus Agriensis, καθώς και επανειλημμένα με τη Χορωδία Δωματίου «Πολυφωνία», τη Συμφωνική Ορχήστρα του Eger καθώς και με το σύνολο Musica Aulica σε Ουγγαρία και Γαλλία. Ο Βασίλειος Αβραάμ και έχει αποσπάσει Πρώτο Βραβείο στον Εθνικό Διαγωνισμό Κιθάρας στην Ουγγαρία το 1998. Πολλά από τα ρεσιτάλ του καθώς και εμφανίσεις του με ορχήστρα σε κοντσέρτα για κιθάρα έχουν ηχογραφηθεί και μεταδοθεί από την τηλεόραση και το ραδιόφωνο σε Κύπρο και Ουγγαρία. Ο Βασίλειος Αβραάμ είναι καθηγητής κιθάρας στο κρατικό μουσικό σχολείο.

Ο Γιώργος Χριστοφή αποφοίτησε από το πανεπιστήμιο του Hull με πτυχίο BMus (First Class Honours) και μεταπτυχιακό MMus στην Ερμηνεία της Κλασικής Κιθάρας (Διάκριση), και ολοκλήρωσε τις σπουδές του με Διδακτορικό PhD στη σύνθεση από το Πανεπιστήμιο του York. Ο Χριστοφή συγκαταλέγεται ανάμεσα στους πιο σημαντικούς και ταλαντούχους συνθέτες τις γενιάς του, έχοντας γράψει μουσική για διεθνούς φήμης σολίστ και σύνολα, μεταξύ άλλων, Mario Caroli (φλάουτο), Sarah Leonard (σοπράνο), Harry Sparnaay (μπάσο κλαρινέτο), Rohan de Saram (βιολοντσέλο), Ensemble Musiques Nouvelles, Ensemble 10/10, Εθνική Ορχήστρα της Λωραίνης, Endymion, Κουαρτέτο Kreutzer, Ensemble Cairn, Ensemble Berlin PianoPercussion, Εθνική Όπερα του Ρήνου. Η μουσική του έχει μεταδοθεί επανειλημμένα από το Τρίτο Ραδιόφωνο του BBC και έχει παρουσιαστεί σε φεστιβάλ όπως ‘Clarinet baix i electronica’ από το Phonos – Fundació Música Contemporània (Ισπανία), Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής της Χαϊδελβέργης ‘Frühling 2007’ (Γερμανία), Pescara Fiera Festival (Ιταλία), Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής Υπολογιστών της Σεούλ (Κορέα), Culturale San Fedele – Electrobag on Tour (Ιταλία), μεταξύ άλλων. Ο Χριστοφή είναι παράλληλα Λέκτορας Σύνθεσης στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου.

Ο Σωκράτης Λεπτός σπούδασε κιθάρα στο Κονσερβατόριο Νέας Αγγλίας στη Βοστώνη. Το 2000 τιμήθηκε με υποτροφία Fulbright για να συνεχίσει τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο του Γέιλ υπό τον Ben Verdery, ενώ το 2009 απέσπασε Διδακτορικό στη Μουσική από το Ινστιτούτο Peabody. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του, ο Λεπτός κέρδισε τρία βραβεία σε διαγωνισμούς κιθάρας και εμφανίσθηκε εκτενώς στις ΗΠΑ. Συμμετείχε σε masterclasses με τους Manuel Barrueco, Sharon Isbin, Jorge Morel, Paul O’dette, David Tannenbaum, Gordon Crosskey και John Duarte. Ο Λεπτός έχει ηχογραφήσει μουσική για το ραδιόφωνο και την τηλεόραση και έχει συμμετάσχει σε διάφορες ηχογραφήσεις ως κιθαρίστας αλλά και ως συνθέτης. Είναι μέλος του διδακτικού προσωπικού στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας.

ΜΙΛΤΟΣ ΛΟΓΙΑΔΗΣ - Αρχιμουσικός

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε θεωρητικά και πιάνο στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών και Χαλανδρίου, αποσπώντας το πρώτο βραβείο και αριστείο εξαιρετικής επίδοσης. Με υποτροφία του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης, συνέχισε τις σπουδές στη Μουσική Ακαδημία του Μονάχου, απ’ όπου αποφοίτησε με διπλώματα διεύθυνσης χορωδίας και ορχήστρας και δίπλωμα Meisterklasse, επιτυγχάνοντας τον υψηλότερο βαθμό που είχε δοθεί ποτέ από την Ακαδημία.

Εργάστηκε ως πιανίστας και αρχιμουσικός για δύο χρόνια στην όπερα του Ουλμ. Ύστερα από πρόσκληση του Μάνου Χατζιδάκι, το 1992 επέστρεψε στην Ελλάδα όπου ανέλαβε τη θέση του Μόνιμου Αρχιμουσικού της Ορχήστρας των Χρωμάτων μέχρι το 2011, χρονιά που η ορχήστρα λόγω οικονομικών προβλημάτων διέκοψε τις δραστηριότητές της.

Διαθέτει ευρεία δισκογραφία – πάνω από 30 CD’s (NAXOS, VERVE, EMI, LEGEND, SONY κ.α.) που περιλαμβάνουν έργα Νίκου Σκαλκώτα, Γιάννη Χρήστου, Ιάνη Ξενάκη και πολλών άλλων ελλήνων και ξένων συνθετών.

Εκτός από τις σημαντικές ελληνικές ορχήστρες, έχει διευθύνει την Ορχήστρα της Βαυαρικής Ραδιοφωνίας, την Εθνική Ορχήστρα της Ρωσίας, τη Βασιλική Φιλαρμονική Ορχήστρα του Λονδίνου, την Ορχήστρα της Όπερας της Μόσχας, την Ορχήστρα της Όπερας του Αμβούργου, την Ορχήστρα της Βασιλικής Όπερας της Δανίας, την Ορχήστρα Δωματίου της Βιέννης, την Ορχήστρα του Konzertverein της Βιέννης, τη Συμφωνική Ορχήστρα του Μονάχου, την Ορχήστρα της Όπερας της Σόφιας, τη Συμφωνική Ορχήστρα της Πράγας κ.ά..

Το 2015-16 διετέλεσε Kαλλιτεχνικός Διευθυντής των Μουσικών Συνόλων της ΕΡΤ και από το 2016 έως το 2020 διετέλεσε Kαλλιτεχνικός Διευθυντής του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.

Είναι καθηγητής Διεύθυνσης Ορχήστρας στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου.


ΝΙΚΟΣ ΠΙΤΤΑΣ, βιολινίστας

O Νίκος Πίττας σπούδασε στο Peabody Conservatory του Πανεπιστημίου Johns Hopkins από όπου αποφοίτησε με πτυχίο BM, μεταπτυχιακό δίπλωμα GPD και Master of Music αφού είχε αποκτήσει το Δίπλωμα στο Βιολί του Εθνικού Ωδείου Κύπρου, καθώς και το Δίπλωμα Εκτέλεσης LRSM.

‘Εχει κερδίσει πρώτα βραβεία σε διαγωνισμούς στην Κύπρο, σε τρεις Παναμερικανικούς Διαγωνισμους καθώς και σε Πανελλήνιο διαγωνισμό βιολιού όπου τιμήθηκε με χρυσό μετάλλιο από την UNESCO.

Εχει δώσει ρεσιτάλ σε Αμερική, Ελλάδα, Ισπανία, Γερμανία, Αυστρία, Γαλλία, Αγγλία, Σκωτία, Νορβηγία, Σουηδία, στο Προεδρικό Μέγαρο στην Κύπρο, για τα Ηνωμένα Έθνη καθώς και για πολλές άλλες πολιτιστικές και φιλανθρωπικές εκδηλώσεις. Έχει παίξει ως μέλος και ως σολίστ με την Ορχήστρα Δωματίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τη Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου, τη Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Κύπρου, την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, τη Συμφωνική Ορχήστρα Μοραβίας της Τσεχίας, τους Concert Artists Βαλτιμόρης, τις Συμφωνικές Ορχήστρες Βαλτιμόρης, της Αννάπολις και της Αλεξάνδριας, τη Συμφωνική Ορχήστρα της Καστίλης και Λεόν στην Ισπανία, τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Μπέργκεν στη Νορβηγία, τους Pharos Trust Soloists, τους Ledra Soloists και το Ensemble Philharmonia.

Από το 2012 κατέχει τη θέση του υποκορυφαίου στα Β’ Βιολιά στη Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου. Είναι επίσης καθηγητής βιολιού στη Μουσική Ακαδημία της Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων Κύπρου.


www.cyso.org.cy

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΙ ΠΑΜΕ ΠΡΙΜΑ… της Μαρίνας Σωτηροπούλου

  ΚΑΙ ΠΑΜΕ ΠΡΙΜΑ… της Μαρίνας Σωτηροπούλου / Νέο έργο Μια επίκαιρη κωμωδία για την παρακμή της πολιτικής αλλά και της κοινωνίας ΠΡΕΜΙΕΡΑ Σάβ...