Εργαστήρι για καθηγητές, κι όχι μόνο. Οι θεατρικές τεχνικές στην διδασκαλία-εκμάθηση γλωσσών.
Με το Νίκο Γραικό που διδάσκει ελληνικά στο Παρίσι.
Σάββατο 4 Ιουνίου / 10:00-14:00 ή 16:00-20:00
15 συμμετέχοντες ανά ομάδα
Σάββατο 4 Ιουνίου / 10:00-14:00 ή 16:00-20:00
15 συμμετέχοντες ανά ομάδα
Υπεύθυνη οργάνωσης :
Σταυρούλα Μαθιοπούλου
Επικοινωνία- Εγγραφές contact@synergiefrancogrecque.org
Ελεύθερη συμμετοχή στα έξοδα
Σταυρούλα Μαθιοπούλου
Επικοινωνία- Εγγραφές contact@synergiefrancogrecque.org
Ελεύθερη συμμετοχή στα έξοδα
Η θεώρηση της γλώσσας ως κοινωνικού φαινομένου κι ως φορέα πολιτισμού και ιστορίας απαιτεί και μια διαφορετική θεώρηση της διδασκαλίας-εκμάθησής της.
Ο μικρόκοσμος της τάξης οφείλει να αναπαριστά τον κόσμο στον οποίο κινείται η γλώσσα. Τα κοινά σημεία με το θέατρο είναι πολλά.
Ο δάσκαλος, έχοντας επίγνωση της θεατρικής διάστασης του μαθήματος, χρησιμοποιεί τεχνικές που δίνουν τη δυνατότητα στους μαθητές να δημιουργήσουν μια πραγματικότητα της ψευδαίσθησης. H γλώσσα παύει να είναι μόνο αντικείμενο μελέτης, γίνεται μέσο έκφρασης κι επικοινωνίας. Το «γραμματικό διάλειμμα» επιτρέπει την κατάκτηση των νέων δομών.
Το μάθημα δεν περιορίζεται στην νοησιαρχική εκμάθηση της γλώσσας αλλά επιτρέπει και την κατάκτησή της με την συναισθηματική συμμετοχή του μαθητή.
Με το εργαστήριο που προτείνουμε θα ζήσουμε τη μίμηση ενός μαθήματος. Ο μεταβαλλόμενος χώρος, η κίνηση και οι ποικίλες δραστηριότητες θα μας επιτρέψουν να ανακαλύψουμε τις δυνατότητες που έχουμε για ένα μάθημα που μας ζητά να ζήσουμε τη γλώσσα. Ο μαθητής, όπως και ο θεατής, θα έπρεπε να κατανοεί τον κόσμο και να πάψει να είναι απλός παρατηρητής. Δεν περιοριζόμαστε στην απλή μετάδοση γνώσεων αλλά στοχεύουμε και στην πρακτική εφαρμογή τους, διδάσκουμε μια στάση ζωής απέναντί τους.
Ο μικρόκοσμος της τάξης οφείλει να αναπαριστά τον κόσμο στον οποίο κινείται η γλώσσα. Τα κοινά σημεία με το θέατρο είναι πολλά.
Ο δάσκαλος, έχοντας επίγνωση της θεατρικής διάστασης του μαθήματος, χρησιμοποιεί τεχνικές που δίνουν τη δυνατότητα στους μαθητές να δημιουργήσουν μια πραγματικότητα της ψευδαίσθησης. H γλώσσα παύει να είναι μόνο αντικείμενο μελέτης, γίνεται μέσο έκφρασης κι επικοινωνίας. Το «γραμματικό διάλειμμα» επιτρέπει την κατάκτηση των νέων δομών.
Το μάθημα δεν περιορίζεται στην νοησιαρχική εκμάθηση της γλώσσας αλλά επιτρέπει και την κατάκτησή της με την συναισθηματική συμμετοχή του μαθητή.
Με το εργαστήριο που προτείνουμε θα ζήσουμε τη μίμηση ενός μαθήματος. Ο μεταβαλλόμενος χώρος, η κίνηση και οι ποικίλες δραστηριότητες θα μας επιτρέψουν να ανακαλύψουμε τις δυνατότητες που έχουμε για ένα μάθημα που μας ζητά να ζήσουμε τη γλώσσα. Ο μαθητής, όπως και ο θεατής, θα έπρεπε να κατανοεί τον κόσμο και να πάψει να είναι απλός παρατηρητής. Δεν περιοριζόμαστε στην απλή μετάδοση γνώσεων αλλά στοχεύουμε και στην πρακτική εφαρμογή τους, διδάσκουμε μια στάση ζωής απέναντί τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου