Πέμπτη 16 Ιουλίου 2015

ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ, του Βιτσέντζου Κορνάρου ΕΥΡΙΠΙΔΕΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΡΕΜΑΤΙΑΣ - ΧΑΛΑΝΔΡΙ

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΡΕΜΑΤΙΑΣ 2015

ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ
του Βιτσέντζου Κορνάρου

ΧΑΪΝΙΔΕΣ - κι όμΩς κινείται

ΤΕΤΑΡΤΗ 15 ΙΟΥΛΙΟΥ 2015
ώρα: 21.00

ΕΥΡΙΠΙΔΕΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΡΕΜΑΤΙΑΣ
Μια ανάγνωση του Ερωτόκριτου διαφορετική από τις συνηθισμένες προτείνουν οιΧαΐνηδες και η ομάδα Κι όμΩς κινείται (χορός/ακροβασία) στη μουσική παράσταση Ερωτόκριτος του Βιτσέντζου Κορνάρου, μια παραγωγή του φεστιβάλ Αθηνών (Ωδείο Ηρώδου Αττικού 30 Ιουνίου 2014)
Μια τραγουδαφήγηση, που πότισε με τέτοιο απόλυτο τρόπο τη μουσική παράδοση, έπλασε σε μεγάλο βαθμο τη γλώσσα που μιλιέται σε αυτόν τον τόπο, συγκίνησε γενιές ανθρώπων, τους δάνισε εικόνες και σύμβολα για τον έρωτα, τον ηρωισμό, τη φιλία, τη γενναιότητα, την αξιοπρέπεια, τον πόνο, το σωστό, το λάθος και τελικά υιοθετήθηκε απόλυτα ως σύμβολο-αντιπρόσωπος του πολιτισμού τους.
Για μας, δεν είναι συγκινητικό μόνο το παρελθόν του. Η επαναστατική του πίστη, στον άνθρωπο που αλλάζει τη μοίρα του, η βαθειά διαλεκτική του λόγου των προσώπων του, η μουσική του φόρμα και η μορφή του γλώσσας του, είναι συγκινητικά στο παρόν.
Η αφήγηση ρέει μέσα σε αυτό το ιδιαίτερο χωροχρονικό καλούπι της μελωδικής γραμμής. Αυτή την εκστατική επαναληπτική φόρμα, η οποία έχει τη δύναμη να αφηγηθεί χιλιάδες στίχους, βυθίζοντάς σε σιγά σιγά σε μια αιωρούμενη κατάσταση μη εκπλήξεων, και οι λέξεις από άγγελοι νοημάτων γίνονται και αυτές μουσική   
«Ο Ερωτόκριτος εκδιώχτηκε από τα χωριά της Κρήτης. Τη θέση του πήραν το δελτίο των 8 στην τηλεόραση, το facebook, ο αυτισμός των sms και ο θόρυβος από την εκβιομηχάνηση της γεωργικής εργασίας. Συνήθως τον συναντάμε στα χείλη τραγουδιστών, που του αφιερώνουν ένα τρίλεπτο γλυκερής και αυτάρεσκης ευαισθησίας και σε θεατρικές παραστάσεις ως φολκλόρ ή ως φολκλόρ «πειραγμένο». Ο λόγος της αποτυχίας των προσπαθειών αυτών είναι, όπως προανέφερα ότι ο Ερωτόκριτος καθώς δεν είναι ούτε ποίημα, ούτε τραγούδι, ούτε θεατρικό έργο, απαιτεί άλλη στάση, άλλη ευθύνη, άλλη απεύθυνση, άλλη πίστη και εντέλει, άλλη αναπαράσταση. [...]
Για την ανάδειξη αυτών των θησαυρών θα ήθελα να επιχειρήσω μιαν άλλη αναπαράσταση της διαλεκτικής του Ερωτόκριτου, στηριγμένη στη δύναμη, την πίστη και την τέχνη των ιδιαίτερων προσώπων, που θα καταδυθούν σ΄ αυτή την αρχέγονη συνειδησιακή κατάσταση του Ομηρίδη - Λυράρη - Ράπερ. Η διαλεκτική της τραγουδαφήγησης από τα πολλά διαφορετικά όργανα και τις φωνές, συμπληρώνεται και διαχέεται στη θεατρική πτυχή του έργου, από τη στικτική ή αντιστικτική παρουσία της ομάδας κι όμΩς κινείται. Η ανάγκη που μας οδήγησε στην παρουσία του χορού, είναι η άμεση και καθαρή σχέση του με τη ρυθμολογία και την εκστατική υπόσταση του έπους, μια σχέση απαλλαγμένη από τη θεατρική του αναπαράσταση».
Δ. Αποστολάκης.

Χαΐνηδες – Κι όμΩς κινείται 
Ερωτόκριτος του Βιτσέντζου Κορνάρου


https://vimeo.com/115161752

Μουσική
Το μουσικό σχήμα Χαΐνηδες
- Δημήτρης Αποστολάκης λύρα
- Δημήτρης Ζαχαριουδάκης τραγούδι –κιθάρα
- Μαρία Κώτη τραγούδι
- Τάκης Κανέλλος κρουστά
- Κλέων Αντωνίου ηλεκτρική κιθάρα
- Μιχάλης Νικόπουλος λαούτο, μαντολίνο
- Ρέλλος Θοδωρής σαξόφωνο
- Παλαμιώτης Γιώργος μπάσο

Κίνηση
Κι όμΩς κινείται
Χορός – Ακροβασία:
- Αμέντας Γιώργος
- Δημάς Βασίλης
- Μακατσώρης Χριστόφορος
- Μαλκότσης Ερμής
- Ιωάννα Παρασκευοπούλου
- Χριστίνα Σουγιουλτζή
- Χαμηλοθώρη Λία


Φωτισμοί
- Bentancor Camilo.

Σκηνικός χώρος
Κι όμΩς κινείται

Ηχοληψία
Σάκης Γκίκας
ΕΥΡΥΠΙΔΕΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΡΕΜΑΤΙΑΣ
ΧΑΛΑΝΔΡΙ

ΤΕΤΑΡΤΗ 15 ΙΟΥΛΙΟΥ 2015
ώρα: 21.00

ΤΙΜΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ
προπώληση: 12€
στην είσοδο: 15€

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ
TICKET SERVICES
- Εκδοτήριο: Πανεπιστημίου 39
- Τηλεφωνικά: 210 7234567
- Online: www.ticketservices.gr

Τα εισιτήρια που αγοράζονται τηλεφωνικά ή Online παραλαμβάνονταιτην ημέρα της παράστασης στο θέατρο, με μια ταυτότητα ή με την πιστωτική κάρτα που χρησιμοποιήθηκε.
Παραγωγή/Διοργάνωση
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΧΟΡΟΥ ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΚΙΝΕΙΤΑΙ
Ξανθου 3 Ελληνικό
ΑΦΜ: 999446956 ΔΟΥ: Ηλιουπολης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΙ ΠΑΜΕ ΠΡΙΜΑ… της Μαρίνας Σωτηροπούλου

  ΚΑΙ ΠΑΜΕ ΠΡΙΜΑ… της Μαρίνας Σωτηροπούλου / Νέο έργο Μια επίκαιρη κωμωδία για την παρακμή της πολιτικής αλλά και της κοινωνίας ΠΡΕΜΙΕΡΑ Σάβ...