Joe Tornabene - Rafal Habel
Το μουσικό όργανο ως σώμα/Το σώμα ως μουσικό οργανο.
Musical instrument as a body/ Body as a musical instrument
Musical instrument as a body/ Body as a musical instrument
Κάθε Τετάρτη (Wed)19.00-21.00 και Παρασκευή (Fr)17.00-19.00
09/10-27/11
-scroll down for English-
28-29/11 παρουσίαση νέων έργων
17.00-23.00
(Για όλους τους σεμιναριακούς/εργαστηριακούς κύκλους του πρώτου ερευνητικού τριμήνου)
-θα ακολουθήσουν λεπτομέρειες για τη δομή του προγράμματος.-
09/10-27/11
-scroll down for English-
28-29/11 παρουσίαση νέων έργων
17.00-23.00
(Για όλους τους σεμιναριακούς/εργαστηριακούς κύκλους του πρώτου ερευνητικού τριμήνου)
-θα ακολουθήσουν λεπτομέρειες για τη δομή του προγράμματος.-
Πώς μπορεί η βαθιά σχέση επίγνωσης για το σώμα μας να μεταμορφώσει την ερμηνεία/ perfomance μας και την δημιουργική διαδικασία μας;
Εισερχόμαστε στον παραστασιακό χώρο με τα τα μουσικά μας όργανα, τη φωνή μας. Γρήγορα αντιλαμβανόμαστε την δυναμική του χώρου. Αναγνωρίζουμε τους συνεργάτες μας και το κοινό.Το κυρίαρχο ενεργειακό/ψυχικό /συναισθηματικό όχημα που είναι παρόν όμως, είναι το σώμα μας. Μέσα από την εμψύχωση και την καθοδήγηση, η εξερεύνηση και οι συνεργασίες που θα λάβουν χώρα σε αυτή την σειρά εργαστηρίων θα ξεδιπλώσουν μια σχέση βαθιά με το σώμα,το μουσικό όργανο και τη φωνή και επίσης με την δημιουργική, συνθετική διαδικασία.
Στόχος του Joe είναι να βοηθήσει τους μουσικούς/performer να βιώσουν το σώμα τους με νέους, αναπάντεχους τρόπους, μέσα από μια συλλογική, δημιουργική διαδικασία με επίκεντρο το σώμα.
Μαζί θα διερευνήσουμε:
-Βιωματική Ανατομία- βιώνοντας τις μοναδικές ενεργειακές ποιότητες των σωμάτων μας μέσω της κίνησης, της αφής, του ήχου και της εικόνας.
-Ανάπτυξη της φαντασίας- είναι ζωηρή, ρευστή, ζωντανή. Με κίνητρο την Πρόθεση, αποτελεί την βάση όλης της έρευνας που θα κάνουμε.
-Ανάπτυξη της παρατηρητικότητας- το μέρος της συνείδησης που παρατηρεί αντικειμενικά με "οικουμενική προσοχή" όλες τις παραμέτρους της performance.
-Σωματοποίηση- ένα είδος "συγκέντρωσης", η έλξη προς το ένα.
Εισερχόμαστε στον παραστασιακό χώρο με τα τα μουσικά μας όργανα, τη φωνή μας. Γρήγορα αντιλαμβανόμαστε την δυναμική του χώρου. Αναγνωρίζουμε τους συνεργάτες μας και το κοινό.Το κυρίαρχο ενεργειακό/ψυχικό /συναισθηματικό όχημα που είναι παρόν όμως, είναι το σώμα μας. Μέσα από την εμψύχωση και την καθοδήγηση, η εξερεύνηση και οι συνεργασίες που θα λάβουν χώρα σε αυτή την σειρά εργαστηρίων θα ξεδιπλώσουν μια σχέση βαθιά με το σώμα,το μουσικό όργανο και τη φωνή και επίσης με την δημιουργική, συνθετική διαδικασία.
Στόχος του Joe είναι να βοηθήσει τους μουσικούς/performer να βιώσουν το σώμα τους με νέους, αναπάντεχους τρόπους, μέσα από μια συλλογική, δημιουργική διαδικασία με επίκεντρο το σώμα.
Μαζί θα διερευνήσουμε:
-Βιωματική Ανατομία- βιώνοντας τις μοναδικές ενεργειακές ποιότητες των σωμάτων μας μέσω της κίνησης, της αφής, του ήχου και της εικόνας.
-Ανάπτυξη της φαντασίας- είναι ζωηρή, ρευστή, ζωντανή. Με κίνητρο την Πρόθεση, αποτελεί την βάση όλης της έρευνας που θα κάνουμε.
-Ανάπτυξη της παρατηρητικότητας- το μέρος της συνείδησης που παρατηρεί αντικειμενικά με "οικουμενική προσοχή" όλες τις παραμέτρους της performance.
-Σωματοποίηση- ένα είδος "συγκέντρωσης", η έλξη προς το ένα.
Οι performer φέρουν μέσα τους τις ενεργειακές ποιότητες του προσώπου ή της μονάδας που θα σωματοποιήσουν. Γίνονται αυτές οι ποιότητες. Η σωματοποιημένη ενεργειακή ποιότητα γίνεται η κινητήρια δύναμη της δράσης τους.
-Η φωνή- το όχημα μέσω του οποίου έχουμε πρόσβαση στην ενεργειακή γεωγραφία του σώματός μας. Χαρτογραφώντας το όργανό μας προς τα ενεργειακά κέντρα του σώματος.
Στόχος του Rafal, ως μουσικός και ηθοποιός εδώ και δεκαετίες, διερευνεί την ολοκλήρωση και τη σχέση μεταξύ ήχου, αναπνοής, κίνησης, χώρου και συνεργάτη.
Η μουσική και ο ήχος προέρχονται από το σώμα ενός οργάνου ή από το σώμα ενός ανθρώπου μέσω της φωνής και της αναπνοής- και αναπτύσσουμε τη συγκεκριμένη πτυχή.
Πώς μπορεί ένα όργανο να γίνει «πρόσωπο» ή «χαρακτήρας» σε σχέση με το σώμα μου, την αναπνοή μου; Είμαι στον παραστασιακό χώρο. Αναπνέω από το σώμα μου, στον χώρο που είμαι αυτή τη στιγμή. Πώς να προσεγγίσετε τα πάντα ως ένα όργανο ή φωνή; Πώς ενσωματώνουμε κάθε αναπνοή, κάθε μυ, οστό και άρθρωση του σώματος; Πώς συνδεόμαστε με έναν συνεργάτη ή συνεργάτες, που επίσης υπάρχουν στο χώρο με τον δικό τους ήχο, όργανο, σώμα, στην παρούσα στιγμή;
-Η φωνή- το όχημα μέσω του οποίου έχουμε πρόσβαση στην ενεργειακή γεωγραφία του σώματός μας. Χαρτογραφώντας το όργανό μας προς τα ενεργειακά κέντρα του σώματος.
Στόχος του Rafal, ως μουσικός και ηθοποιός εδώ και δεκαετίες, διερευνεί την ολοκλήρωση και τη σχέση μεταξύ ήχου, αναπνοής, κίνησης, χώρου και συνεργάτη.
Η μουσική και ο ήχος προέρχονται από το σώμα ενός οργάνου ή από το σώμα ενός ανθρώπου μέσω της φωνής και της αναπνοής- και αναπτύσσουμε τη συγκεκριμένη πτυχή.
Πώς μπορεί ένα όργανο να γίνει «πρόσωπο» ή «χαρακτήρας» σε σχέση με το σώμα μου, την αναπνοή μου; Είμαι στον παραστασιακό χώρο. Αναπνέω από το σώμα μου, στον χώρο που είμαι αυτή τη στιγμή. Πώς να προσεγγίσετε τα πάντα ως ένα όργανο ή φωνή; Πώς ενσωματώνουμε κάθε αναπνοή, κάθε μυ, οστό και άρθρωση του σώματος; Πώς συνδεόμαστε με έναν συνεργάτη ή συνεργάτες, που επίσης υπάρχουν στο χώρο με τον δικό τους ήχο, όργανο, σώμα, στην παρούσα στιγμή;
Ένα ταξίδι μεταμόρφωσης στο Ον Οff Studio .
Απευθύνεται σε μουσικούς, performer, συνθέτες, σκηνοθέτες, χορευτές και οποιονδήποτε θέλει να εξερευνήσει αυτόν τον τομέα.
Κόστος: 190 ευρώ (σε δόσεις)
+φ.π.α
+φ.π.α
Απαραίτητη η κράτηση θέσης. Περιορισμένος αριθμός συμμετοχόντων.
* Η κράτηση θέσης για τον κύκλο γίνεται με επικοινωνία με το email: mayastamati@gmail.com ή στο τηλέφωνο 6936250571
*Ο κατώτατος αριθμός για την πραγματοποίηση του κύκλου είναι τα 4 άτομα και ο ανώτατος τα 10 για λόγους ασφαλείας (θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας)
Τηρούνται όλοι οι απαραίτητοι υγειονομικοί κανόνες .
Ο χώρος είναι ευρύχωρος, αερίζεται συχνά και απολυμαίνεται
Να έχετε μαζί σας μια δική σας πετσέτα και παγούρι με νερό
Τα ρούχα που θα αλλάξετε θα πρέπει να φυλάγονται σε τσάντες ή σακούλες.
Τηρούνται όλοι οι απαραίτητοι υγειονομικοί κανόνες .
Ο χώρος είναι ευρύχωρος, αερίζεται συχνά και απολυμαίνεται
Να έχετε μαζί σας μια δική σας πετσέτα και παγούρι με νερό
Τα ρούχα που θα αλλάξετε θα πρέπει να φυλάγονται σε τσάντες ή σακούλες.
Ο Joe Tornabene ειναι multimedia performance artist ο οποίος εξελίσσει και διδάσκει την παραπάνω μέθοδο, ενσωματώνοντάς την στις περφόρμανς του τα τελευταία 31 χρόνια σε πάνω από 11 χώρες. Άρθρα για την δουλειά του έχουν δημοσιευθεί σε διεθνή περιοδικά σε 4 γλώσσες. Έχει λάβει πολυάριθμες διεθνείς υποτροφίες για να υποστηρίξει την εξέλιξη του έργου του και τα πρότζεκτ του. Αυτή την περίοδο εστιάζει σε μια περφόρμανς μουσικών και συνθετών που θα γίνει εφικτή μέσω της σωματικής δουλειάς. Έχει ασχοληθεί ενδελεχώς με τη σχέση μουσικής και χορού-υπήρξε για 5 χρόνια μουσικός διευθυντής και καθηγητής του τμήματος Χορού και Χορογραφίας του πανεπιστημίου Virginia Commonwealth University in Richmond, Virginia, USΑ, όπου δίδασκε το μάθημα «Μουσική για χορό».
Η έρευνά του αφορά τις δυναμικές και τις δημιουργικές δυνατότητες του αυτοσχεδιασμού και της ενσώματης παραστατικής πρακτικής. Έχει διδάξει σχετικά σεμινάρια και μαθήματα σε πανεπιστήμια (The School for New Dance Development (SNDO), κ.α.), καλλιτεχνικές ακαδημίες (χορού, θεάτρου, μουσικής) και σχολές σε 10 χώρες (ΗΠΑ, Ολλανδία, Ελλάδα, Γερμανία κ.α.). Στην Ελλάδα ως δάσκαλος συνεργάστηκε με τη Δραματική σχολή Νέλλης Καρρά «Αρχή», το Deree College, τον Κινητήρα, το Συνεργείο Τεχνών κ.α.
Έχει κερδίσει το βραβείο δεύτερου ρόλου στο 46ο φεστιβάλ Θεσ/νίκης με τη συμμετοχή του στην ταινία Γλυκιά Μνήμη του Κυριάκου Κατζουράκη. Δύο από τα ηχητικά έργα του έχουν επιλεχθεί για τη μόνιμη συλλογή της Lincoln Center Library for the Performing Arts in New York. Έχει συνεργαστεί εκτεταμένα με την ομάδα Λάθος Κίνηση του Κωσταντίνου Μίχου και την ομάδα χορού Δαγίπολη. Έχει συνεργαστεί ως ηθοποιός με το θέατρο Τέχνης.
Site: http://joetmusic.wix.com/joe-tornabene
Blog:http://joetmusic.wix.com/awarenessperformance
Η έρευνά του αφορά τις δυναμικές και τις δημιουργικές δυνατότητες του αυτοσχεδιασμού και της ενσώματης παραστατικής πρακτικής. Έχει διδάξει σχετικά σεμινάρια και μαθήματα σε πανεπιστήμια (The School for New Dance Development (SNDO), κ.α.), καλλιτεχνικές ακαδημίες (χορού, θεάτρου, μουσικής) και σχολές σε 10 χώρες (ΗΠΑ, Ολλανδία, Ελλάδα, Γερμανία κ.α.). Στην Ελλάδα ως δάσκαλος συνεργάστηκε με τη Δραματική σχολή Νέλλης Καρρά «Αρχή», το Deree College, τον Κινητήρα, το Συνεργείο Τεχνών κ.α.
Έχει κερδίσει το βραβείο δεύτερου ρόλου στο 46ο φεστιβάλ Θεσ/νίκης με τη συμμετοχή του στην ταινία Γλυκιά Μνήμη του Κυριάκου Κατζουράκη. Δύο από τα ηχητικά έργα του έχουν επιλεχθεί για τη μόνιμη συλλογή της Lincoln Center Library for the Performing Arts in New York. Έχει συνεργαστεί εκτεταμένα με την ομάδα Λάθος Κίνηση του Κωσταντίνου Μίχου και την ομάδα χορού Δαγίπολη. Έχει συνεργαστεί ως ηθοποιός με το θέατρο Τέχνης.
Site: http://joetmusic.wix.com/joe-tornabene
Blog:http://joetmusic.wix.com/awarenessperformance
Ο Rafal Habel, από την Πολωνία, είναι μουσικός, ηθοποιός και παιδαγωγός. Η δουλειά του είναι το αποτέλεσμα 25 χρόνων έρευνας, πρακτικής και περφόρμανς σε ένα μοναδικό είδος devised σωματικού θεάτρου ανσάμπλ, βασισμένο στην μουσική.Έχει αναπτύξει μια βαθιά κατανόηση της εξέλιξης του ανσάμπλ και του θεάτρου, κατανοώντας σε βάθος την σύνδεση ανάμεσα στην κίνηση, την φωνή, την μουσική το κείμενο και τον ρυθμό. Έχει υπάρξει μέλος της διεθνώς αναγνωρισμένης πολωνικής θεατρικής ομάδας Song of the Goat Theater, από την δημιουργία της το 1996 ως το 2018. Έπαιξε σημαντικό ρόλο στην σύνθεση όλων σχεδόν των παραστάσεων των Song of the Goat, οι οποίες έχουν λάβει διεθνείς διθυραμβικές κριτικές και έχουν κερδίσει πολυάριθμα βραβεία, ανάμεσα στα οποία στο φεστιβάλ του Εδιμβούργου "Fringe First" το 2006 και το 2012.Υπήρξε μέλος του βραβευμένου πολωνικού μουσικού συγκροτήματος παραδοσιακής μουσικής δωματίου Lautari. Αυτή την περίοδο συνεργάζεται με την σλοβάκικη εταιρία θεάτρου Honey and Dust, για την οποία συνέθεσε την παράσταση Uninteresting Scream, που βρίσκεται σε παγκόσμια τουρνέ. Έχει επίσης συνεργαστεί με την εταιρία θεάτρου Bread in the Bone σε Πολωνία και Αγγλία, στην δημιουργία των παραστάσεων Unreal City και Don Quixote. Έχει διδάξει στο ΠΜΣ Υποκριτική του Manchester Metropolitan University, το οποίο οργανώθηκε από τους Song of the Goat Theater στην Πολωνία (2004-2012), καθώς και στο London School of Performance Practices, το Rose Bruford College, αλλά και στο Song of the Goat Theater από το 2004 ως το 2018.
Αναλυτικό πρόγραμμα:
09/10 Παρασκεύη Joe-Rafal
14/10Τετάρτη Joe
16/10 Παρασκευή Rafal
21/10 Τετάρτη Joe
23/10 Παρασκευή Rafal
28/10 Τετάρτη Joe
30/10 Παρασκευή Rafal
04/11 Τετάρτη Joe
06/11 Παρασκευή Rafal
11/11 Τετάρτη Joe
13/11 Παρασκευή Rafal
18/11 Τετάρτη Joe
20/11 Παρασκευή Rafal
25/11 Τετάρτη Joe
27/11 Παρασκευή Joe - Rafal
09/10 Παρασκεύη Joe-Rafal
14/10Τετάρτη Joe
16/10 Παρασκευή Rafal
21/10 Τετάρτη Joe
23/10 Παρασκευή Rafal
28/10 Τετάρτη Joe
30/10 Παρασκευή Rafal
04/11 Τετάρτη Joe
06/11 Παρασκευή Rafal
11/11 Τετάρτη Joe
13/11 Παρασκευή Rafal
18/11 Τετάρτη Joe
20/11 Παρασκευή Rafal
25/11 Τετάρτη Joe
27/11 Παρασκευή Joe - Rafal
Musical instrument as a body, body as a musical instrument.
-every Wednesday 19.00-21.00 and Friday 17.00- 19.00-
-every Wednesday 19.00-21.00 and Friday 17.00- 19.00-
28-29/11 presentation of the new work that have been composed/created
(for all the seminar cycles of first research artistic cycles)
17.00-23.00
-more infos soon.-
(for all the seminar cycles of first research artistic cycles)
17.00-23.00
-more infos soon.-
How can a deep awareness relationship with our bodies transform our performance – our creative process?
We enter a performance space with our instruments. We are intimate with these instruments. We quickly understand the dynamics of the space. We recognize our fellow collaborators and the audience. But what is the primary energetic/psychic/emotion vehicle present? Our Body. Through facilitating and guidance, the explorations and collaborations in this workshop series will unfold a deep relationship with your body/instrument and creator process.
Joe's aim is to motivate musicians through this collective creative body-based process, experiencing their bodies in new and surprising ways.
Explorations include:
>Experiential Anatomy – experiencing the unique energy qualities of the body systems through movement, touch, sound and image.
>Imagination development – is spirited, fluid, alive. Driven by Intention, it forms the base for all of the exploration work.
>Witness development – is the part of consciousness that objectively watches with a 'universal attention' towards all of the performance parameters.
>Embodiment – a type of 'gathering', pulling towards one.
The performers bring into themselves the energy qualities of the person or entity which is to be embodied. They become those qualities. That energy quality placed-in becomes the driving dynamic of their action.
>Voice – the vehicle for accessing the body's energy geography.
>Mapping your instrument to the body's energy centers.
We enter a performance space with our instruments. We are intimate with these instruments. We quickly understand the dynamics of the space. We recognize our fellow collaborators and the audience. But what is the primary energetic/psychic/emotion vehicle present? Our Body. Through facilitating and guidance, the explorations and collaborations in this workshop series will unfold a deep relationship with your body/instrument and creator process.
Joe's aim is to motivate musicians through this collective creative body-based process, experiencing their bodies in new and surprising ways.
Explorations include:
>Experiential Anatomy – experiencing the unique energy qualities of the body systems through movement, touch, sound and image.
>Imagination development – is spirited, fluid, alive. Driven by Intention, it forms the base for all of the exploration work.
>Witness development – is the part of consciousness that objectively watches with a 'universal attention' towards all of the performance parameters.
>Embodiment – a type of 'gathering', pulling towards one.
The performers bring into themselves the energy qualities of the person or entity which is to be embodied. They become those qualities. That energy quality placed-in becomes the driving dynamic of their action.
>Voice – the vehicle for accessing the body's energy geography.
>Mapping your instrument to the body's energy centers.
Rafael’s aims, as a musician and physical actor for decades he is exploring the integration and relationship between sound, breath, movement, space and partner.
Music and sound come from the body of an instrument or from a human’s body through voice and breath- and we develop will that aspect.
How can an instrument become a „person” or „character” in relation to my own body, my own breath? I am in the space. I breathe through my body in the space that I am in at the very moment. How to make everything as one instrument or voice? How do we integrate each breath, each muscle, bone and joint of the body? How do we connect with a partner, or partners, who also exist in the space with her/his own sound, instrument, body, in the present moment?
This is what we will explore together on this journey at Ον Off Studio.
aimed at musicians, performers, composers and people who want to explore this fields more deep.
Fee: 190 eurο (deposit required)
Reservation required. Limited number of participants.
All safety measures will be observed.
email: mayastamati@gmail.com or phone 6936250571
Reservation required. Limited number of participants.
All safety measures will be observed.
email: mayastamati@gmail.com or phone 6936250571
Multimedia performance artist Joe Tornabene has been developing and teaching this work and integrating it into his performance practice for over 31 years in 11 countries. International journals have published about the work in four languages. He has received numerous international grants to support the development of the work and his performance projects. His current focus is to gather musicians and music creators through his somatic work into performance.
Site: http://joetmusic.wix.com/joe-tornabene
Blog:http://joetmusic.wix.com/awarenessperformance
Site: http://joetmusic.wix.com/joe-tornabene
Blog:http://joetmusic.wix.com/awarenessperformance
Rafał Habel, from Poland, is a musician, actor, and pedagog whose work is a culmination of 25 years of research, practice and performance in a unique genre of ensemble devised, music based- physical theatre. Rafał has developed a profound understanding of the ensemble and theatrical development and with that a deep understanding of the connection between movement, voice, music, text and rhythm. Rafał was a member of the internationally renowned Polish theatre company, Song of the Goat Theatre, from its inception in 1996 to 2018. He has been a key collaborator in the devising process of almost all of Song of the Goat’s performances which have won numerous awards and critical acclaim throughout the world including the Edinburg Festival "Fringe First" in 2006 and 2012. He was a member of the award winning Polish chamber folk music group Lautari and his intuitive sense of musicianship and rhythm has led him to learn various instruments from around the world with which he has created original soundscapes and compositions for the theatre. He currently collaborates with the Slovakian theatre company Honey and Dust and has recently devised and premiered Uninteresting Scream which tours internationally. Rafał also collaborated with Bread in the Bone Theatre company in Poland and England, creating Unreal City and Don Quixote. Rafał taught on the MA in Acting course through Manchester Metropolitan University run by Song of the Goat Theatre in Poland from 2004-2012, the London School of Performance Practices, Rose Bruford College and was a teacher for Song of the Goat Theatre.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου