Πέμπτη 20 Σεπτεμβρίου 2018

Ρέθυμνο: Διετής Εκπαίδευση:" Παιδαγωγική μέσω της Τέχνης"

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ “ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΣΤΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ. ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ-ΣΥΣΤΗΜΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ” 
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΡΕΘΥΜΝΟΥ 

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Εξειδίκευση στην Παιδαγωγική μέσω της τέχνης. Βιωματική μάθηση-Συστημική προσέγγιση” ξεκινάει την χρονιά 2018 στο Ρέθυμνο και έχει αντικείμενο την επιμόρφωση των συμμετεχόντων στην προσέγγιση της Παιδαγωγικής μέσα από το Θεατρικό Παιχνίδι, τα Εικαστικά, την Λογοτεχνία (παιδική/ενηλίκων) και το Θέατρο και συνδιασμός αυτών για την εφαρμογή τους με ομάδες παιδιών και ενηλίκων, στα πλαίσια σχεδιασμού εκπαιδευτικών δράσεων, βασισμένων στη βιωματική μάθηση και στη θεωρία συστημάτων. 


ΧΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: 
Το πλήρες πρόγραμμα σπουδών έχει διάρκεια 2 έτη. 
Κάθε έτος χωρίζεται σε 2 κύκλους (εξάμηνα) σπουδών. 

Α’ εξάμηνο:Οκτώβριος -Φεβρουάριος 
Β’ εξάμηνο Μάρτιος-Ιούνιος 

Για την ολοκλήρωση κάθε έτους οι συμμετέχοντες πρέπει να έχουν παρακολουθήσει επαρκώς και τα 2 εξάμηνα. 
Δικαίωμα Απουσίας: 2 σε κάθε εξάμηνο. 
Σύνολο απουσιών ανά έτος: 4. 
Οι συμμετέχοντες έχουν επίσης δυνατότητα να παρακολουθήσουν μόνο το 1ο έτος σπουδών (2 εξάμηνα). 

ΜΟΡΦΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ: Τα μαθήματα είναι βιωματικά. Υπάρχουν επίσης και θεωρητικά μαθήματα με ασκήσεις βιωματικού χαρακτήρα (σχεδιασμοί εργασιών σε μικρές ομάδες) 

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΩΡΩΝ 1ου ΕΤΟΥΣ: 
126 + 20 ώρες εκπόνηση εργασίας = 146 ώρες
ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΩΡΩΝ 2ου ΕΤΟΥΣ: 117 + 20 ώρες εκπόνηση εργασίας + 20 ώρες δημιουργία παράστασης= 157 ώρες 
ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ Α και Β έτους: 303 ώρες 

ΔΙΔΑΚΤΡΑ 1ου έτους: 1000 ευρώ (εγγραφή 200 ευρώ+ 8 μηνιαίες δόσεις των 100 ευρώ) 
ΔΙΔΑΚΤΡΑ 2ου έτους: 1200 ευρώ (εγγραφή 200 ευρώ + 8 μηνιαίες δόσεις των 125 ευρώ) 
ΓΙΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΜΕΧΡΙ 20 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2018 ΕΚΠΤΩΣΗ 10%. Συνολικό κόστος Α’ έτους 900 ευρώ (εγγραφή 200 ευρώ+ 8 μηνιαίες δώσεις των 87.50 ευρώ) 

ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ: Παιδαγωγούς, εκπαιδευτικούς, ψυχολόγους, μουσειοπαιδαγωγούς, θεατρολόγους, ψυχοπαιδαγωγούς, κοινωνικούς λειτουργούς, φοιτητές παιδαγωγικών σχολών, ηθοποιούς, εικαστικούς, ανιματέρ και όλους όσοι ασχολούνται με ομάδες παιδιών και ενηλίκων σε θέματα εκπαίδευσης, εμψύχωσης και προσωπικής ανάπτυξης μέσω των τεχνών. 

ΤΙΤΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ: Μόλις ολοκληρωθούν και τα 2 έτη σπουδών οι συμμετέχοντες λαμβάνουν “Βεβαίωση Σπουδών” στην οποία αναγράφεται ο τίτλος “Εξειδίκευση στην παιδαγωγική μέσω της τέχνης. Βιωματική μάθηση και Συστημική προσέγγιση” 
Τη βεβαίωση ακολουθεί αναλυτική περιγραφή των : 
1. μαθημάτων παρακολούθησης
2. ωρών διδασκαλίας ανά μάθημα 
3. τίτλος εργασίας. 

Σε περίπτωση ολοκλήρωσης μόνο του 1ου έτους, οι συμμετέχοντες λαμβάνουν “Βεβαίωση παρακολούθησης” στην οποία αναγράφονται: 
1. μαθήματα παρακολούθησης 
2. Τίτλος εργασίας 

Έναρξη μαθημάτων Α ΄έτους: 13 Οκτωβρίου 2018 

ΕΓΓΡΑΦΕΣ: Για πληροφορίες και εγγραφές μπορείτε να επικοινωνήσετε με το Εργαστήριο Συστημικής Ψυχολογίας και Παιδαγωγικής Ροδάκινο (Εμμ. Μπενάκη 105Β-Εξάρχεια) στο τηλέφωνο 211 410 7691 ή μέσω μειλ στο teamrodakino@gmail.com 
Με την εγγραφή δίνεται αναλυτική περιγραφή των μαθημάτων ανά εξάμηνο σπουδών και πλήρες πρόγραμμα με τις θεματικές παρακολούθησης
ΒΗΜΑΤΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ: Αποστολή βιογραφικού σημειώματος και συμπλήρωση φόρμας εγγραφής. 
ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΘΕΣΕΙΣ. 

Επιστημονικά υπεύθυνη σχεδιασμού εκπαιδευτικού προγράμματος: Κατερίνα Ανωγιαννάκη, παιδαγωγός-εμψυχώτρια θεατρικής αγωγής, σύμβουλος παιδαγωγών 

Επιστημονικός σύμβουλος σε θέματα ψυχολογίας: Γιώργος Παραδείσης, ψυχολόγος-συστημικός ψυχοθεραπευτής 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Α’ ΕΤΟΥΣ 2018-2019 
Α’ ΕΞΑΜΗΝΟ Οκτώβριος 2018-Φεβρουάριος 2019 

ΗΜΕΡΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: Σάββατο ή Κυριακή

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ: 
Οκτώβριος 2018: 13-14
Νοέμβριος 2018: 10-11
Δεκέμβριος 2018: 01-02
Ιανουάριος 2019: 12-13
Φεβρουάριος 2019: 9-10

ΜΑΘΗΜΑΤΑ: 
Δυναμική και εμψύχωση ομάδας Α’ (Από το άτομο στην ομάδα) 
11:00-13:00 
Εικαστικό και θεατρικό παιχνίδι Α’ 13:30-16:00 
Θεωρία Συστημάτων Α' 13:30-16:00
Τεχνικές αυτοσχεδιασμού Α’ (Λογοτεχνία και θέατρο στην εκπαίδευση) 16:15-18:00 
Η παρατήρηση ως παιδαγωγικό εργαλείο 16:15-18:00

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το μάθημα "Τεχνικές αυτοσχεδιασμού Α' " και "Η παρατήρηση ως παιδαγωγικό εργαλείο" πραγματοποιούνται εναλλάξ. 

Β' ΕΞΑΜΗΝΟ Μάρτιος 2019-Ιούνιος 2019 

ΗΜΕΡΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: Σάββατο 

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Μάρτιος 2019: 9-10
Απρίλιος 2019: 13-14
Μάιος 2019: 25-26
Ιούνιος 2019: 15-16


ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Δυναμική και εμψύχωση ομάδας Β’ (Από το άτομο στην ομάδα) 11:00-13:00

Εικαστικό και θεατρικό παιχνίδι Β’ (Μοντέρνα Τέχνη και Αντικείμενα) 13:30-16:00
Θεωρία Συστημάτων Β΄13:30-16:00 

Τεχνικές Αυτοσχεδιασμού Β’ (Φωτογραφία και ανάπτυξη χαρακτήρα στο θέατρο και την αφήγηση) 16:15-18:00 
Η τάξη ως σύστημα. Ο ρόλος του παιδαγωγού (Θεωρητική προσέγγιση-Μικρές Ομάδες σχεδιασμού) 16:15-18:00 


ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το μάθημα “Τεχνικές Αυτοσχεδιασμού Β’” και “Η τάξη ως σύστημα. Ο ρόλος του παιδαγωγού” πραγματοποιούνται εναλλάξ. 
Το μάθημα "Τεχνικές Αυτοσχεδιασμού Β"' και "Θεωρία Συστημάτων Β' πραγματοποιούνται εναλλάξ

ΜΑΘΗΜΑΤΑ Β ΕΤΟΥΣ: 

Μαθήματα Α εξάμηνο Οκτώβριος-Φεβρουάριος 

Θεατρική αφήγηση και παιδική λογοτεχνία 4 ώρες τον μήνα 11:00-13:00 Σύνολο ωρών μαθήματος: 20 ώρες 

Τέχνη και μέθοδος project. Τα σχολεία Reggio Emilia 
2 ώρες τον μήνα 13:15-15:15 
Σύνολο ωρών μαθήματος: 10 ώρες 

Θεατρικό παιχνίδι. Από το κείμενο στην παράσταση 
2 ώρες τον μήνα 13:15-15:15 
Σύνολο ωρών εξαμήνου: 10 ώρες 

Διαθεματική προσέγγιση και τέχνη 5 ώρες τον μήνα 15:30-18:00 
Σύνολο ωρών εξαμήνου: 25 ώρες 


Β’ ΕΞΑΜΗΝΟ ΜΑΡΤΙΟΣ 2020-ΙΟΥΝΙΟΣ 2020 

Μαθήματα Β’ εξάμηνο Μάρτιος-Ιούνιος 
Αρχιτεκτονική και θεατρική έκφραση (αστικό περιβάλλον) 
2 ώρες τον μήνα 11:00-13:00 
Σύνολο ωρών εξαμήνου: 8 ώρες 

Η μάσκα στο θέατρο και στο θεατρικό παιχνίδι 
2 ώρες τον μήνα 11:00-13:00 
Σύνολο ωρών εξαμήνου: 8 ώρες 

Εικαστικά και θεατρικός αυτοσχεδιασμός (ζωγραφική, γλυπτική και θεατρικά κείμενα) 4 ώρες τον μήνα 13:15-15:15 
Σύνολο ωρών εξαμήνου: 16 ώρες 

Οι τέχνες στη θεραπεία ομάδας 5 ώρες τον μήνα 15:30-18:00 
Σύνολο ωρών εξαμήνου: 20 ώρες 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Η Κατερίνα Ανωγιαννάκη είναι Παιδαγωγός Προσχολικής Αγωγής, απόφοιτη του ΤΕΙ Αθηνών με ειδίκευση στην Παιδαγωγική Θεάτρου. Από το 1998 εργάζεται με ομάδες παιδιών και ενηλίκων ως εμψυχώτρια θεατρικής αγωγής, ενώ παράλληλα σχεδιάζει και εμψυχώσει σεμινάρια επιμόρφωσης εκπαιδευτικών πάνω σε θέματα Αισθητικής Αγωγής και Αγωγής Υγείας.
Έχει διδάξει στα ΤΕΙ Αθήνας και έχει σχεδιάσει και οργανώσει εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά σε συνεργασία με διάφορους φορείς (Πανεπιστήμιο Αθηνών, Κέντρο Πρόληψης Ατυχημάτων, εκδοτικούς οίκους, ΤΕΧΝΟΠΟΛΗ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ.) 
Εχει εργαστεί ως παιδαγωγός στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΒΡΕΦΟΚΟΜΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ από το 2002-2012 παρουσιάζοντας παράλληλα δράσεις της σε παιδαγωγικά συνέδρια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. 

Έχει εργαστεί επίσης ως βοηθός σκηνοθέτη σε παιδικές θεατρικές παραστάσεις, ενώ το 2012 διασκεύασε και σκηνοθέτησε την παράσταση για παιδιά “Μια Κυριακή του Απρίλη” βασισμένη στο ομότιτλο βιβλίο της Άλκης Ζέη και το 2016 την βρεφική παράσταση “Αυτό” σε κείμενο της ίδιας, βασισμένο στο έργο “Περιμένοντας τον Γκοντό” του Σάμουελ Μπέκετ. 
Την περίοδο 2016- 2017 ολοκλήρωσε με επιτυχία το ετήσιο πρόγραμμα ΠΑΙΔΟΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ-ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗΣ του Πανεπιστημίου Αιγαίου και την ίδια χρονιά συμμετέχει στο πρόγραμμα του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου “Συμβουλευτική ζεύγους και οικογένειας” και “Διαζύγιο και η διαχείρισή του στην οικογένεια"
Από το 2011 εως το 2017 υπήρξε μια από τις ιδρύτριες του χώρου δημιουργικών και παιδαγωγικών δράσεων “Μικρές Ιστορίες” στην Αθήνα, υπεύθυνη για την παιδαγωγική και καλλιτεχνική προσέγγιση των δράσεών του. 

Το 2017 ίδρυσε το Εργαστήριο Συστημικής Ψυχολογίας και Παιδαγωγικής Ροδάκινο μαζί με τον ψυχολόγο-ψυχοθεραπευτή Γιώργο Παραδειση, με στόχο την ανάπτυξη μιας προσέγγισης του ανθρώπου που συνδυάζει την συστημική παιδαγωγική και ψυχολογία. 
Την ίδια χρονιά ξεκίνησε εκπαίδευση στην ΣΥΣΤΗΜΙΚΗ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ και έρευνα επάνω σε θέματα που αφορούν την προσέγγιση της παιδαγωγικής στην προσχολική εκπαίδευση με βάση την Θεωρία Συστημάτων. 

Συνεργάζεται με παιδικούς σταθμούς εντός και εκτός Αθηνών στο κομμάτι της συμβουλευτικής και της εποπτείας παιδαγωγικής ομάδας, ενώ είναι μόνιμος συνεργάτης του Ινστιτούτο Παιδιατρικής Φροντίδας Ρεθύμνου, στο κομμάτι της επιμόρφωσης παιδαγωγών. 

Από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ κυκλοφορούν τα βιβλία της: 
-Ένα δέντρο για τις 4 εποχές του χρόνου, Σχέδια εργασίας για την προσχολική εκπαίδευση (2011), 
-Γνωρίζω το σώμα μου μέσα από την τέχνη: Γλυπτική, ζωγραφική, φωτογραφία, Σχέδια εργασίας για την προσχολική εκπαίδευση (2012), 
-"Ο Πρίγκιπας Μισός” (2015-προτεινόμενο για βραβείο περιοδικού ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ), 
-"Χωρίς παπούτσια” (2017)
-"Ο χορός της Χαράς" (2018)

Ο Γιώργος Παραδείσης είναι ψυχολόγος, απόφοιτος του τμήματος Ψυχολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με μεταπτυχιακό στην Κοινωνιολογία από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Εξειδικεύτηκε στην παιδοψυχολογία (διάγνωση και αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών, προβλήματα συμπεριφοράς. διαχείριση συναισθημάτων), στην ψυχολογία εφήβων και στη συνέχεια στην ψυχοθεραπεία παιδιών και εφήβων, στη θεραπεία και στην συμβουλευτική ζευγαριών, γάμου και οικογένειας, την υποστήριξη και την ανάπτυξη δεξιοτήτων σε άτομα με αναπηρία και την εκπαίδεση ενηλίκων σε θέματα που σχετίζονται με την συμπεριφορά και το συναίσθημα.

Έχει εκπαιδευτεί στην Συστημική/Οικογενειακή θεραπεία, στο Κέντρο Ψυχικής Υγιεινής Ανατολικού τομέα Θεσσαλονίκης, και στο ΑΚΜΑ στην Αθήνα.

Διατηρεί ιδιωτικό γραφείο στο οποίο παρέχει συνεδρίες εδώ και 6 χρόνια. Παράλληλα έχει εργαστεί στο μικτό κέντρο διημέρευσης ΑμεΑ «Η Κυψέλη», ως ο υπέυθυνος ψυχολόγος του κέντρου, στο Ίδρυμα Θεομήτωρ ως ψυχολόγος και έχει διδάξει Ψυχολογία σε προγράμματα του Οικονομικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και Ψυχολογία και Παίδοψυχολογία σε προγράμματα του τμήματος Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου. 

Έχει επίσης εργαστεί ως ο υπεύθυνος Ψυχολόγος για τα παιδιά, τους γονείς και το προσωπικό παιδικών σταθμών στην Αθήνα. 

Σήμερα, εργάζεται ιδιωτικά ως ψυχολόγος και ψυχοθεραπευτής και συνεργάζεται με δομές επάνω στην εποπτεία παιδαγωγών. 

Το 2017 ίδρυσε το Κέντρο Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας ΡΟΔΑΚΙΝΟ με στόχο την έρευνα επάνω σε θέματα που αφορούν τον συνδυασμό της παιδαγωγικής και της ψυχολογίας στην ανάπτυξη του ατόμου. 
Είναι μόνιμος συνεργάτης του Ινστιτούτου Παιδιατρικής Φροντίδας στο κομμάτι της οικογενειακής και ατομικής θεραπείας και της εποπτείας ομάδων. 

Περισσότερες πληροφορίες για τις υπηρεσίες που προσφέρει, καθώς και άρθρα του πάνω στην ψυχολογία και την ψυχοθεραπεία, θα βρείτε στοwww.paradeisis.com

Πιστοποίηση σεμιναρίων:

Προς ενημέρωση των ενδιαφερομένων, σε σχέση με την πιστοποίηση και μοριοδότηση των σεμιναρίων ισχύουν τα εξής:

Οι φορείς του πιστοποιούν σεμινάρια είναι οι παρακάτω:

-Ο Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ), ο οποίος ΝΠΙΔ που εποπτεύεται από τον Υπουργό Παιδείας έχει ως στόχο την πιστοποίηση επαγγελματικών περιγραμμάτων και προγραμμάτων που αφορούν την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση.
-Το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ) που πιστοποιεί σεμινάρια που άπτονται του τομέα της Δημόσιας Διοίκησης, και οργανώνονται από το ίδιο και συγκεκριμένους κρατικούς φορείς.
Κατά συνέπεια προκύπτει ότι δεν υπάρχει φορέας, ιδιωτικός ή δημόσιος, που να ασχολείται με την πιστοποίηση σεμιναρίων, πέραν αυτών του άπτονται του τομέα της Δημόσιας Διοίκησης.

Πιο συγκεκριμένα, για τα σεμινάρια που διοργανώνει το Εργαστήριο Συστημικής Ψυχολογίας και Παιδαγωγικής Ροδάκινο ισχύουν τα εξής:

Με το πέρας του σεμιναρίου δίνεται βεβαίωση συμμετοχής και ολοκλήρωσης του σεμιναρίου ή πιστοποιητικό επιμόρφωσης, ανάλογα πάντα με το σεμινάριο. 
Η βεβαίωση αναφέρει τις ενότητες του σεμιναρίου, την διάρκειά του σε ώρες καθώς και το διάστημα παρακολούθησης.
Η πιστοποίηση σεμιναρίων γίνεται μόνο από το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ) και αφορά σεμινάρια που άπτονται του τομέα της Δημόσιας Διοίκησης, που οργανώνονται από το ίδιο και συγκεκριμένους κρατικούς φορείς.

Επομένως, τα σεμινάρια του Εργαστηρίου Συστημικής Ψυχολογίας και Παιδαγωγικής είναι εκτός των αρμοδιοτήτων του φορέα αυτού.

Για την οργάνωση και πραγματοποίηση των σεμιναρίων συνεργαζόμαστε με εξειδικευμένους επιστήμονες οι οποίοι καταρτίζουν τα προγράμματα των σεμιναρίων και ορίζουν τόσο το περίγραμμα όσο και το περιεχόμενο τους.
Εφόσον δεν υπάρχει φορέας που να πιστοποιεί τόσο το περίγραμμα όσο και το περιεχόμενο των σεμιναρίων που οργανώνουμε, η μοριοδοτησή τους εξαρτάται αποκλειστικά από τον εκάστοτε φορέα στον οποίο κατατίθονται.

https://www.facebook.com/events/1673902666052672/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

«ΝΥΦΕΣ»

  «Είναι άραγε το όνειρο κάθε κοριτσιού να ντυθεί στα λευκά; Είναι ο γάμος ο προορισμός και η πιο σημαντική στιγμή στη ζωή μιας γυναίκας; Κι...