Το 1923 η Τζιν Χάρλου ήταν παντρεμένη με έναν οδοντίατρο, ζούσε σε ένα όμορφο σπίτι στο Κάνσας και μεγάλωνε τη μονάκριβη κόρη της. Στον ελεύθερό της χρόνο συναντούσε φίλες της και άλλες ευκατάστατες κυρίες της περιοχής. Έπληττε φρικτά!
Γι’ αυτό αποφάσισε να χωρίσει τον σύζυγό της και να πάει με την κόρη της στο Χόλιγουντ για να γίνει σταρ του κινηματογράφου. Όλοι οι παραγωγοί της είπαν ότι ήταν πολύ μεγάλη κι έτσι γύρισε απογοητευμένη στο Κάνσας. Αυτό ήταν και το τέλος της χολιγουντιανής καριέρας της Τζιν Χάρλοου.
Τη σκυτάλη τώρα θα έπαιρνε η πανέμορφη νεαρή κόρη της, Χαρλίν, που θα γινόταν γνωστή με το όνομα της μητέρας της. Θα κέρδιζε τον πρώτο ρόλο της, ύστερα από στοίχημα, που έβαλε με φίλους της. Όταν της έδωσαν τη δουλειά και ρώτησαν το όνομά της, απάντησε: “Τζιν Χάρλοου”. Μέσα σε λίγους μήνες εμφανίστηκε στην ταινία “Double Whoopee” με τον Χόντρο και τον Λίγνο.
Στην ταινία, τα μαλλιά της ήταν βαμμένα πλατινέ ξανθά και φορούσε μια προκλητική μαύρη τουαλέτα, που τυχαία μάγκωσε στην πόρτα του αυτοκινήτου και σκίστηκε, αποκαλύπτοντας τα καλλίγραμμα πόδια της. Κι έτσι ξεκίνησε η καριέρα της πρώτης ξανθιάς σεξοβόμβας του Χόλιγουντ
Μέχρι τότε, οι γυναίκες που έβαφαν τα μαλλιά τους πλατινέ ξανθά ήταν αποκλειστικά πόρνες ή χορεύτριες σε καμπαρέ. Η Χάρλοου ήταν η πρώτη που έκανε το χρώμα αποδεκτό και για τις “καθώς πρέπει” κυρίες. Δυστυχώς, οι απαιτήσεις της δουλειάς οδήγησαν στη διάλυση του γάμου της με τον πλούσιο νεαρό Τσαρλς Μακγριού, τον οποίο είχε παντρευτεί στα 16. Χώρισαν το 1929, όταν η Χάρλοου ήταν 18 ετών.
Η βραχύβια επιτυχία στην υπερπαραγωγή οι «Άγγελοι της Κολάσεως»
Στα τέλη του 1929, ο πάμπλουτος αεροπόρος και κινηματογραφιστής, Χάουαρντ Χιουζ, γύριζε για δεύτερη φορά την ταινία του, “Οι Άγγελοι της Κολάσεως”. Την πρώτη φορά την είχε γυρίσει χωρίς ήχο, αλλά μέχρι να ολοκληρωθούν τα γυρίσματα, η τεχνολογία είχε κάνει άλματα και πλέον μπορούσε να προστεθεί ήχος. Πρωταγωνίστρια της ταινίας ήταν η Νορβηγή ηθοποιός Γκρέτα Νίσεν, που όμως έπρεπε να αντικατασταθεί, γιατί είχε πολύ έντονη, νορβηγική προφορά όταν μιλούσε αγγλικά.
Ο Χιουζ έψαχνε την αντικαταστάτριά της για έξι μήνες και τελικά τη βρήκε. Ήταν η Τζιν Χάρλοου. Της έδωσε να υπογράψει ένα πενταετές συμβόλαιο και ο μισθός της θα ήταν μόλις 100 δολάρια την εβδομάδα, ένα πολύ χαμηλό ποσό ακόμα και για πρωτοεμφανιζόμενη ηθοποιό. Η Χάρλοου το δέχτηκε και πήρε τον πρώτο ρόλο στη μεγαλύτερη και ακριβότερη ταινία της χρονιάς. Στην πρεμιέρα, 50 χιλιάδες άνθρωποι είχαν στηθεί έξω από το σινεμά για να δουν τους ηθοποιούς και τους συντελεστές. Η Χάρλοου έγινε γνωστή σε όλη την Αμερική, αλλά η επιτυχία της ήταν βραχύβια.
Μέσα σε λίγα χρόνια γύρισε πολλές ταινίες που απέδειξαν σε όλους τους θεατές ότι αν και γοητευτική, η Χάρλοου δεν ήταν ιδιαίτερα καλή ηθοποιός. Οι κριτικοί την «κατασπάραξαν» και ο κόσμος δεν την έπαιρνε στα σοβαρά.
“Κοκκινομάλλα” στην ταινία
Κόντευε να τα παρατήσει, όταν το 1932, ο παραγωγός Πολ Μπερν της έδωσε τον ρόλο της ζωής της, αφού έπεισε το στούντιο MGM να αγοράσει το συμβόλαιό της από τον Χιουζ για το τεράστιο ποσό τον 30 χιλιάδων δολαρίων. Ο τίτλος της ταινίας ήταν, “Η Κοκκινομάλλα Γυναίκα” και η Χάρλοου υποδυόταν μία γραμματέα που διατηρεί σεξουαλικές σχέσεις με πέντε διαφορετικούς άντρες για να αποκτήσει πλούτη και εξουσία. Στο τέλος, αντί να τιμωρηθεί και να μετανοήσει όπως θα γινόταν σε ένα κλασικό χουλιγουντιανό σενάριο, η “Κοκκινομάλλα” παντρεύεται έναν πλούσιο Γάλλο αριστοκράτη που έχει έναν όμορφο νεαρό σοφέρ. Η ταινία έγινε τρομερή επιτυχία. Ο κόσμος πίστεψε ότι η αδίστακτη, φιλόδοξη γυναίκα της ταινίας ήταν η πραγματική Τζιν Χάρλοου, η οποία έγινε γνωστή ως η πιο σεξουαλική ηθοποιός της εποχής.
Στην πραγματικότητά όμως, η Χάρλοου ήθελε μία ήρεμη, οικογενειακή ζωή. Λίγες μέρες μετά την πρεμιέρα της ταινίας, η 21χρονη Χάρλοου παντρεύτηκε τον 42χρονο παραγωγό Πολ Μπερν. Ο λόγος, όπως είπε η ίδια, ήταν ότι της φερόταν με ευγένεια, σεβόταν την άποψή της και ποτέ δεν προσπάθησε να την εκμεταλλευτεί, όπως ο Χάουαρντ Χιουζ. Δύο μήνες αργότερα, στις 5 Σεπτεμβρίου του 1932, ο Πολ Μπερν βρέθηκε νεκρός στο σπίτι τους. Ήταν γυμνός και μία σφαίρα ήταν καρφωμένη στο κρανίο του.
Ο μυστηριώδης θάνατος του Πολ Μπερν
Στις 5 Σεπτεμβρίου ο Μπερν ήταν μόνος του στο σπίτι, καθώς η Χάρλου είχε επισκεφτεί τη μητέρα της, μετά από έναν καβγά. Πριν ακόμα φτάσει η αστυνομία, έσπευσαν στο σπίτι οι τρεις μεγάλοι άνδρες του Χόλιγουντ: ο ιδρυτής του στούντιο MGM, Λούι Μπ. Μέιερ, ο μεγαλοπαραγωγός Ντέιβιντ Ο’ Σέλτζνικ και ο παραγωγός της MGM, Έρβιν Τάλμπεργκ.
Στόχος τους ήταν να κρύψουν το σκάνδαλο με όποιο τρόπο μπορούσαν για να μη ζημιωθούν οι εισπράξεις των στούντιο. Ψάχνοντας τα χαρτιά του νεκρού, βρήκαν ένα σημείωμα που είχε γράψει για την Χάρλοου. Το άφησαν πάνω στο γραφείο σε περίοπτη θέση για να το δει η αστυνομία και να νομίζει, ότι ήταν το αποχαιρετιστήριο γράμμα του πριν αυτοκτονήσει.
Το σημείωμα έγραφε: Αγαπημένη μου αγάπη, δυστυχώς αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος να επανορθώσω για το τεράστιο κακό που σου έχω κάνει και να ξεχάσω την ταπείνωσή μου. Με αγάπη, Πολ ΥΓ. Καταλαβαίνεις ότι η χθεσινή νύχτα ήταν κωμωδία, έτσι;
Η αστυνομία γρήγορα κατέληξε ότι ο Μπερν αυτοκτόνησε, αλλά σταδιακά άρχισαν να αποκαλύπτονται καινούρια στοιχεία που περιέπλεκαν την υπόθεση. Ο γιατρός του Μέιερ ανακοίνωσε ότι ο Μπερν ήταν ανίκανος να έχει σεξουαλικές σχέσεις, θέλοντας να δώσει ένα κίνητρο στη δολοφονία. Η Χάρλοου, πιστή όπως πάντα, διέψευσε την ανακοίνωση του γιατρού, αλλά τελικά αποδείχτηκε ότι δεν είχε ολοκληρώσει ποτέ τον γάμο της με τον Μπερν.
Υπήρχε και άλλη σύζυγος. Το σενάριο της εκδίκησης
Λίγο καιρό αργότερα, αποκαλύφθηκε ότι ο Μπερν ήταν δίγαμος. Πριν από τη Χάρλοου, είχε παντρευτεί στη Νέα Υόρκη, την Ντόροθι Μιλέτ. Μια γυναίκα με σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα που είχε εμμονή με τον σύζυγό της. Η Μιλέτ τον επισκέφτηκε το βράδυ που πέθανε ο Μπερν και την είδαν να φεύγει τρέχοντας από το σπίτι. Η αστυνομία δεν πρόλαβε να την ανακρίνει, καθώς το πτώμα της Μιλέτ ξεβράστηκε στις όχθες του ποταμού Σακραμέντο. Είχε αυτοκτονήσει και αυτή. Αν και επισήμως καταγράφηκε ως αυτοκτονία, ο θάνατος του Πολ Μπερν παραμένει μυστήριο. Έχουν γραφτεί πολλά βιβλία και κυκλοφορούν δεκάδες θεωρίες σχετικά με τα πραγματικά γεγονότα εκείνης της βραδιάς.
Σύμφωνα με μια από τις επικρατέστερες θεωρίες, τον Μπερν σκότωσε η πρώτη γυναίκα του, Ντόροθι Μιλέτ.
Η Τζιν Χάρλοου, εκτός από σταρ του Χόλιγουντ, ήταν πλέον μέρος ενός τεράστιου σκανδάλου που είχε συγκλονίσει την Αμερική. Ήταν ένα από τα πιο πολυσυζητημένα πρόσωπα της εποχής.
Πολ Μπερν και Τζιν Χάρλοου... |
Τρεις μέρες μετά τον θάνατο του συζύγου της, η Χάρλοου επέστρεψε στη δουλειά και συγκεκριμένα στα γυρίσματα της ταινίας “Red Dust” με τον Κλαρκ Γκέιμπλ. Το 1933, μερικούς μήνες μετά, παντρεύτηκε τον 38χρονο οπερατέρ Χάρολντ Ρόσον. Χώρισαν 8 μήνες αργότερα, ύστερα από πιέσεις της μητέρας της Χάρλοου που τον αντιπαθούσε. Ο επόμενος μεγάλος έρωτάς ήρθε το 1934. Ήταν ο ηθοποιός Γουίλιαμ Πάουελ. Έμειναν μαζί για τα επόμενα τρία χρόνια, χωρίς να παντρευτούν. Παράλληλα, η καριέρα της Χάρλοου πήγαινε καλύτερα από ποτέ, με συνεχείς εισπρακτικές επιτυχίες και καλές κριτικές. Πλέον, η Χάρλοου δεν έπαιζε το ρόλο της ξανθιάς femme fatale, αλλά της αθώας, ηθικής καστανομάλλας και ο κόσμος τη λάτρευε περισσότερο από ποτέ.
Ο θάνατος από νεφρική ανεπάρκεια
Την άνοιξη του 1937 η Χάρλοου γύριζε την ταινία, “Saratoga” με τον Κλαρκ Γκέιμπλ. Ήταν εξαντλημένη, γιατί είχε χρειαστεί να ταξιδέψει συνεχόμενα για πολλές ημέρες. Αρρώστησε, αλλά φάνηκε να αναρρώνει. Τα συμπτώματα της εξάντλησης όμως δεν έφευγαν. Ένιωθε ναυτία, ζαλάδες και πάχυνε απότομα, ενώ δεν έτρωγε περισσότερο. Καθώς γύριζε μία σκηνή που ο χαρακτήρας της υποτίθεται ότι είχε πυρετό, η Χάρλοου ζήτησε να κάνουν διάλειμμα γιατί δεν άντεχε να συνεχίσει.
Μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο, όπου διαγνώστηκε με νεφρική ανεπάρκεια. Πέθανε μία βδομάδα αργότερα, στις 7 Ιουνίου του 1937. Ήταν μόλις 26 χρόνων. Στην κηδεία της παρευρέθηκαν οι μεγαλύτεροι σταρ, παραγωγοί και σκηνοθέτες του Χόλιγουντ. Ο σύντροφός της Γουίλιαμ Πάουελ κόντεψε να καταρρεύσει από τη θλίψη του, ενώ ο Κλαρκ Γκέιμπλ, με τον οποίο είχε συνεργαστεί πολλές φορές και ήταν στενός φίλος της, φαινόταν απαρηγόρητος. Η Τζιν Χάρλοου είναι η 22η μεγαλύτερη σταρ του Χόλιγουντ, σύμφωνα με το American Film Institute. Ήταν η πρώτη ξανθιά σεξοβόμβα, που ενέπνευσε τη Μέριλιν Μονρό και δεκάδες άλλες που ακολούθησαν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου